سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

5 دهک درآمدی با بحران معیشتی روبرو هستند

کاندیدای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: 5 دهک درآمدی جامعه با بحران معیشت روبرو هستند که باید فکری به حال زندگی آنان کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کامران باقری لنکرانی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه سفر به شهر شیراز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر در خصوص توجه به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد: خط فقر مباحث مختلفی دارد که یکی از آنها درآمدهای کمتر از یک دلار و 25 سنت در روز است و دیگری بخشی از هزینه هایی است که مردم در یک روز  انجام می دهند.

وی تصریح کرد: اولویت ما باید رفع مشکلات معیشتی 5 دهک اول جامعه باشد تا بتوانیم وضعیت اقتصادی جامعه را ساماندهی کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر سکوت او در جریان فتنه گفت: انسان که به وظیفه خود عمل کند کار عجیبی نیست. بعد از وقایع خرداد 88 هر کسی که در توان داشت باید نسبت به روشنگری وضعیت موجود اقدام می کرد که خوشبختانه من هم در حد توان خود در مراسمات دانشگاه این کار را انجام دادم.

کاندیدای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در آبان ماه 88 تشکیلاتی را به عنوان کانون بصیرت راه اندازی کردیم که در این میان تلاش ما برای روشن کردن وضعیت آن روز به ثمر رسید و زمانی که گزارشی از عملکرد خود را به مقام معظم رهبری ارایه کردیم ایشان نیز آن را تایید فرمودند.

لنکرانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اولویت اقتصادی دولت یازدهم افزود: تحول در نظام بانکی، مبارزه با فساد و از بین بردن زمینه های فساد و ساماندهی مالی دولت و تنزل نقدینگی ها در کشور می تواند وضعیت اقتصادی کشور را ساماندهی کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت استان فارس نیز گفت: فارس به لحاظ علمی در بسیاری از رشته ها قطب علمی کشور است اما علیرغم این ظرفیت بالا و داشتن رتبه های اول و برتر کشور پل ارتباطی علم و ثروت در آن برقرار نشده است.

کاندیدای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده تاکید کرد: در سال های اخیر فارس در برخی مواقع بالاترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داده بود در  حالیکه باید به توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود استان فارس ظرفیت های دانشگاهی در فضای اقتصادی تولید ثروت مورد توجه قرار گیرد./ک

برچسب ها: در آمد ، بحران ، روبرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.