سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

راه اندازی خوشه صنعتی گز در استان چهارمحال و بختیاری

خوشه صنعتی گز با هدف حمایت از فعالان صنعت گز سازی و با فعالیت 100 واحد فعال تولید گز در شهر بلداجی راه اندازی شد که زمینه تولید سالانه 15 هزار تن گز و عرضه و صادرات آن در بازارهای داخلی و بین المللی را فراهم می کند.

خوشه صنعتی گز، با فعالیت 100 واحد فعال تولید گز در شهر بلداجی که سالانه 15 هزار تن گز تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند، راه اندازی شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنایع کوچک کشور گفت: خوشه صنعتی گز زنجیره های فرایند تولید گز را تکمیل و زمینه های صادرات آن را در بازارهای داخلی و بین المللی  فراهم می کند.
فخراله مولایی، با اشاره به اینکه 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد، افزود: خوشه های صنعتی، مهمترین پشتیبان برای تقویت صنایع کوچک و صنعتگران کشور است.
وی خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی در حال ساخت با پیشرفت 60 درصد و بالاتر می توانند از تسهیلات کم بهره سازمان صنایع کوچک کشور بهره مند شوند.
مولایی، با اشاره به اینکه 75 درصد از مشکلات صنایع کوچک و واحدهای صنعتی، مالی و تامین سرمایه در گردش است، تصریح کرد: اگر واحدهای صنعتی در زمان تاسیس از تخصص مشاوران صنعتی بهره مند شوند بسیاری از مشکلات اساسی آنها حل می شود.

شهر بلداجی، از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، و در 35 كیلومتری شهر شهرکرد؛ مركز این استان قرار دارد که مركز تولید گز در کشور و یا به اصطلاح « پایتخت گز ایران » محسوب می شود و کمتر مسافر و گردشگری است که از سوغات « گز » این شهر، چشم پوشی کند. /س

برچسب ها: خوشه ، صنعتی ، گز ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.