سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اژدها سواران در بندر آفتاب پارو زدند

به مناسبت روز ملی خلیج فارس، تیم 15 نفره پاروزنان دراگون بوت، مسیر دریایی بندرآفتاب تا جزیره کیش را پارو زدند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، همه ساله در روز ملی خلیج فارس حرکات ارزشمند زیادی که با نام این مرز و بوم مزین شده است به منظور پاسداری از گنجینه ملی خلیج فارس در کشور عزیزمان برگزار می گردد که تیم دراگون بوت بندرلنگه یکی از پرچم داران این امر است.

این تیم برای سومین سال متوالی، با دعوت از برخی ورزشکاران رشته دراگون بوت و چند رشته دیگر قایقرانی نظیر شاهو ناصری، ارشید ناصری، میلاد حسن زادی، امید سلیمانی، سعید بلبلی، حمزه پور جعفری، محمد زبر پور، مهدی شاه ویسی، محمد یوسف شهبازی، یزدان درویشی، محمد رنجبر، علی زبر پور، رامین راشدی و سید محمود بحرینی و به سرپرستی علی پرماس توانست مسیر دریایی بندر آفتاب در غرب هرمزگان تا جزیره کیش را بپیماید و ضمن حراست از مرزهای جنوب کشور و صیانت از نام خلیج فارس، یک رکورد ملی را ثبت نمایند.

با وجود موجهای مخاطره آمیز، تیم دراگون بوت خلیج فارس توانست مسیر 30 کیلومتری دریایی تعیین شده را با زمان دو ساعت و ده دقیقه بپیماید و رکورد خود را 20 دقیقه بهبود ببخشد.

*افتتاح فاز اول دریاچه "شهدای خلیج فارس" به همت انجمن جت اسکی

مراسم افتتاح فاز اول دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در پارک چیتگر با حضور مسئولان لشکری و کشوری و به همت انجمن جت اسکی کشور برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال مردم همراه بود، انجمن جت اسکی، انجمن اسکی روی آب، انجمن ورزشهای هوایی و انجمن دراگون بوت به برگزاری نمایش پرداختند.

همچنین انجمن جت اسکی که بانی برگزاری این مراسم بود اعلام کرد: هدف بعدی برگزاری مانور امداد و نجات دریایی است که به علت قدرت بالا و سرعت عمل سریع جت اسکی در این دریاچه برگزار خواهد شد.

در این مراسم "محمد باقر قالیباف" شهردار تهران، "حسین مرادی" شهردار منطقه 22 و تنی چند از اعضای شورای شهر حضور داشتند.

لازم به ذکر است این دریاچه بزرگترین دریاچه خاورمیانه است.

*راگبی بازان در راه مالزی

مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی راگبی کشورمان تا فردا ( چهارشنبه ) ادامه می یابد و سپس ملی پوشان به استراحت می پردازند و از روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه جاری، در مرحله بعدی تمرینات حضور خواهند یافت.

در حال حاضر 35 بازیکن در اردو حاضر هستند که تمرینات خود را در زمین شماره پنج مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری می کنند.
 
قرار است در مرحله سوم، 30 بازیکن حضور یابند و تا 31 ماه جاری، تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی ادامه دهند.

مرحله چهارم اردوی آمادگی این تیم از چهارم خردادماه آغاز می شود و تا زمان اعزام به مالزی میزبان رقابتهای راگبی قهرمانی "سید دو" آسیا، ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، رقابتهای راگبی قهرمانی سید دو آسیا با حضور تیم های سنگاپور، مالزی، هند و ایران خرداد ماه امسال در شهر کوالالامپور مرکز مالزی برگزار می شود و در نهایت یک تیم برتر راهی سید یک این قاره خواهد شد.

*پنجمین دوره کلاسهای آموزش پاراگلایدر در قزوین

رئیس هیات انجمنهای ورزشی استان قزوین گفت: پنجمین دوره کلاسهای آموزشی خلبانی "پاراگلایدر" با حضور 12 ورزشکار در این استان در حال برگزاری است.

"مرتضی ململی" گفت: این دوره از کلاسها از اول اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و تا اول خردادماه به مدت یک ماه زیر نظر محمد قیاسی به عنوان مدرس ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پاراگلایدر ساده ترین نوع وسیله پروازی است که خلبان بوسیله آن از بالای یک کوه به شکل سر خوردن به سمت پایین پرواز می کند.

ململی در ادامه افزود: کمیته ورزشهای هوایی استان قزوین در حال حاضر 48 خلبان در رشته های پاراگلایدر و پاراموتور آموزش داده که تمامی آنها موفق به دریافت گواهینامه خلبانی از انجمن ورزشهای هوایی کشور شده اند.

رییس هیات انجمنهای ورزشی این استان زمان آغاز دوره بعدی را هفته دوم خرداد ماه اعلام کرد و گفت: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند همه روزه در ساعات اداری به دفتر هیأت انجمن های ورزشی استان واقع در خیابان هلال احمر - ورزشگاه تختی مراجعه نمایند./زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.