سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد تاکید کرد ؛

در صورت تغییر اقلیم شاهد تخریب تالاب های ایران می شویم

نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد گفت: در صورت تغییر اقیلم ایران شاهد تخریب تالاب های بیشتری از ایران می شویم و اگر کاری نکنیم گونه های گیاهی هم از بین می رود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گری لویس در مراسم امضای سند احیای تالاب های کشور گفت: اگر فراینده تغییر اقلیم در ایران ادامه پیدا کند شاهد اثرات تخریبی آن  بر روی تالاب ها  از جمله گرم شدن آب خواهیم بود و محصول کمتری از تالاب ها دریافت خواهیم کرد این تهدید ها پیش روی ماست و باید ببینیم چه کرده ایم و چه باید بکنیم.

وی با بیان این مطلب که  فاز اول طرح احیای تالاب ها از دیدگاه سازمان ملل متحد نتایج مهمی در سطح ملی استانی و محلی داشت اضافه کرد: استراتژی ملی حاصل اجرای این پروژه است همچنین طرح های مدیریتی جامع برای 3 تالاب پریشان، شادگان و دریاچه ارومیه از نتایج مهم استانی این طرح است.

گری لویس ادامه داد: با امضای این سند مهم بین سازمان ملل متحد و ایران دو چیز به نمایش گذاشته شد در درجه اول تلاش ایران را برای احیای تالاب ها به رسمیت می شناسیم و همچنین در درجه  دوم نشان از تحقق تعهد بلند مدتی بود که به محیط زیست ایران داشتیم.

نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد  در پایان با ابراز خوشحالی از امضای این سند خاطر نشان کرد: این پروژه  نمی تواند موفق شود مگر اینکه معیشت کشاورزان اطراف تالاب ها را ارتقاء دهد وشواهد نشان از موفقیت این طرح می دهد و امیدواریم با همکاری دولت این پروژه در سایر نواحی از جمله زاگرس نیز اجرا شود./ف

برچسب ها: تالاب ، گونه ، تخریب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.