سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جریان امضای تفاهم‌نامه‌ی انجمن بین کشورهای فارسی زبان بیان شد:

"حجت‌الله ایوبی‌" دبیرکل سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان است

"حجت‌الله ایوبی‌" که مدتی است به عنوان دبیرکل سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان فعالیت می‌کند امروز در حضور "میرزا شاهرخ اسراری‌" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران حکم خود را به صورت رسمی دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل امضای تفاهم نامه‌ی انجمن بین‌ کشورهای فارسی زبان میان دو کشور تاجیکستان و ایران :سیدمحمد حسینی‌" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون روابط صمیمانه‌ای بین مسئولان و مردم دو کشور رد و بدل شده و همکاری‌های بسیاری صورت گرفته است البته کشورهای ایران و تاجیکستان ظرفیت‌هایی بیش از این برای همکاری دارند.



وی با اشاره به تشکیل انجمن بین کشورهای فارسی زبان اظهار داشت: سه کشور تاجیکستان، افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در این انجمن عضویت دارند و حجت‌الله ایوبی‌" نیز دبیرکل این سازمان است.
در ادامه "میرزا شاهرخ اسراری‌" وزیر فرهنگ تاجیکستان با اشاره به اخذ رابطه‌ی برادر‌خواندگی میان چند شهر ایران و تاجیکستان اعم از خجند‌، تبریز، همدان و اولا گفت: در سال 2015 میلادی مراسم سالگرد "میرسید همدانی‌"، "علی همدانی‌" با همکاری تمامی کشورهای علاقه‌مند به شخصیت وی برگزار خواهد شد و البته همکاری‌ها در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌ترمراسم سالگرد "میر سید همدانی‌" هم اکنون نیز جریان دارد.
لازم به ذکر است که در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ی انجمن بین کشورهای فارسی زبان منعقد شد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.