سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه مجموعه پل های تقاطع چند سطحی بزرگراه های شیخ فضل ا... - جناح به بهره برداری می رسد

ساعت 11 صبح روز چهارشنبه هجدهم اردیبهشت ماه 1392 پروژه مجموعه پل های تقاطع بزرگراه های شیخ فضل ا... نوری - محمد علی جناح با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام این خبرافزود: متعاقب گشایش های ترافیکی در تقاطع بزرگراه های شیخ فضل ا... و جناح و تحویل بخش هایی از پل های این پروژه به شهروندان طی ماه های اخیر، فردا تمام بخش های مجموعه پل های تقاطع چند سطحی شیخ فضل ا...- محمد علی جناح شامل 2 دستگاه پل اصلی به مساحت 11هزار و 668 مترمربع و 4 دستگاه پل جهتی به مساحت 10 هزار و 198 مترمربع به بهره برداری می رسند. 
دکتر مازیار حسینی با بیان آنکه بهره برداری از این پروژه مشکل عرض ناکافی معبر در این تقاطع و همچنین در مسیر آزادراه تهران- کرج را برطرف کرده و درنتیجه سبب روان سازی بار ترافیک در این بزرگراه ها می شود، افزود: به این ترتیب مشکل راهبندان های طولانی در بزرگراه های شیخ فضل ا... و جناح به عنوان شریان های مهم غرب تهران سامان یافته و با توجه به ارتباط این بزرگراه ها با آزادراه تهران- کرج، زمان سفرهای برون شهری نیز کاهش می یابد. 
دکتر حسینی با اشاره به مشکلات گذشته شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در تقاطع بزرگراه های شیخ فضل ا... و جناح، یادآور شد: در تقاطع جدید، پروفیل طولی و شیب نامناسب پل جناح اصلاح شده تا آب گرفتگی در زمان بارش ها سبب کندی حرکت خودروها نشود؛ مشکلی که با اجرای سیستم مدرن زهکشی، به طور کامل در این تقاطع برطرف شده است. 
وی یکی دیگر از جبهه های کاری پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شیخ فضل ا... - جناح را مربوط به افزایش عرض در هزار متر از طول بزرگراه محمد علی جناح دانست و گفت: با افزایش باندهای عبوری به 8 باند رفت و برگشت، شرایط ایجاد دو باند اختصاصی برای اتوبوس های تندرو(BRT) نیز فراهم شده است. 
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، برای اجرای این پروژه 528 متر طول دیوار حائل بتنی و 19 هزار و 400 متر طول جدول کاری انجام شده است. طول نهرهای بتنی احداث شده در این پروژه به 5هزار و 425 متر می رسد و 4 هزار و 500 متر نیز رمپ خاکی احداث شده است. 
گفتنی است طول هریک از پل های اصلی این تقاطع 248 متر و طول مجموع پل های جهتی آن هزار و 41 متر است. برای اجرای این پروژه علاوه بر حدود 349 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، 70 هزار مترمربع قالب بندی انجام شده است. حجم کارهای فولادی در این پروژه به 5هزار و 910 تن می رسد و حجم عملیات بتن ریزی بیش از 26 هزار متر مکعب است./ف
برچسب ها: پروژه ، تقاطع ، بزرگراه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.