سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهگیلویه و بویراحمد/

نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بر اساس مصوبه 10 اسفند 1388 هیئت وزیران و ماده دو اساسنامه با تغییر اساسنامه جایگزین صندوق تعاون کشور شد.

حوزه فعالیت صندوق تنها منحصر به شرکت‌های تعاونی بوده که از طریق تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها  اقدام به حمایت از شرکت‌های تعاونی و تسهیل در تامین منابع مالی آنان است این صندوق دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده و  موضوع حوزه فعالیت صندوق تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها تعهدات، مطالبات و معاملات شرکت‌های تعاونی، همکاری و مشارکت متقابل با دستگاه‌های اجرایی در خصوص موضوع فعالیت صندوق جلب همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی است.

طبق اساسنامه مصوب هیئت دولت ارکان صندوق متشکل از مجمع عمومی، هیئت مدیره و مدیر عامل و بازرس است از این رو مجمع عمومی صندوق متشکل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (رئیس مجمع)، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصاد و دارایی و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.

گفتنی است تعداد اعضای هیئت مدیره صندوق شامل پنج نفر است که با انتخاب مجمع عمومی و حکم رئیس مجمع به مدت دو سال منصوب می‌شود.

بازرس صندوق «ضمانت سرمایه گذاری» سازمان حسابرسی است که مسئولیت رسیدگی به حساب‌ها، ترازنامه و حساب و سود و زیان صندوق را دارد و گزارش را به مجمع عمومی ایراد می‌کند.

مدیر عامل صندوق به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی با حکم رئیس مجمع برای مدت دو سال منصوب می‌شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.