سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت غير مجاز از حساب بانکي 41 شهروند كرمانشاهي

هکري حرفه اي که پس از طراحي يک نرم افزار جاسوسي ، بصورت اينترنتي اقدام به برداشت وجه از حساب بانکي 41 شهروند کرمانشاهي کرده بود ، با تلاش متخصصان پليس فتا دستگير شد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس ، سردار "کشوري" فرمانده انتظامي استان کرمانشاه ، از دستگيري متهمي خبر داد که با هک اطلاعات بانکي 41 نفر از شهروندان ، اقدام به برداشت 400 ميليون ريال از حساب آنها کرده بود .
وي در خصوص جزييات اين پرونده بيان داشت : اين متهم که مردي 25 ساله و دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد يکي از دانشگاهها مي باشد ، پس از طراحي يک نرم افزار بسيار پيچيده جاسوسي ، تحت عنوان پروژه دانشجويي اقدام به نصب آن بر روي سيستم هاي چند کافي نت در شهرستانهاي کرمانشاه و اسلام آباد غرب کرده بود . 
کشوري ادامه داد : طبق تحقيقات کارشناسان پليس فتا ، اين نرم افزار به نحوي طراحي شده است که پس از مراجعه مالباختگان که اکثر آنان دانشجو مي باشند به کافي نت هاي مذکور و خصوصا هنگام پرداخت اينترنتي شهريه ، اطلاعات حساب بانکي آنها را ذخيره و به ايميل شخصي متهم انتقال مي داده است .
رييس پليس استان کرمانشاه ، در ادامه ضمن اشاره به اين مطلب که متهم با وجوه برداشت شده با استفاده از هويت هاي جعلي مختلف اقدام به خريد اينترنتي تعداد قابل توجهي لب تاب و گوشي تلفن همراه کرده بود ، افزود : بررسي هاي ماموران در پليس فتاي استان حکايت از اين داشت كه هکر حرفه اي براي فرار از شناسايي و رديابي در مراحل مختلف ارتکاب جرم، از اينترنت کشورهاي اروپايي استفاده مي کرده است . 
کشوري خاطر نشان کرد : در بازرسي هاي انجام گرفته از منزل مسکوني متهم ، مشخصات و اطلاعات بانکي تعداد 1200 نفر از شهروندان که در واقع قربانيان آينده وي بودند کشف شد. 
فرمانده انتظامي استان کرمانشاه در خاتمه تصريح کرد : در خلال رسيدگي به اين پرونده توسط ماموران پليس فتا ، 2 همدست متهم بهمراه 6 متهم ديگر نيز دستگير شده و با دستور مقام قضايي روانه زندان شدند ./ف

برچسب ها: برداشت ، حساب ، بانک ، شهروند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.