سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/تا پایان سال جاری در كشور؛

اجرای طرح مراقبت معلولان و سالمندان در منزل

معاون دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: طرح مراقبت معلولان و سالمندان در منزل، تا پایان سال جاری در كشور اجرایی می شود.

رضا غلامی سلطان مرادی، در دیدار از روند اجرای طرح پایلوت مراقبت معلولان و سالمندان در منزل در شهركرد، گفت: اجرای این طرح از اسفند ماه سال گذشته همزمان با استان چهارمحال و بختیاری در 9 استان دیگر آغاز شد و این استان یكی از استان های موفق در اجرای طرح است.
وی اظهار داشت: این طرح در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، گیلان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و آذربایجان شرقی در حال اجراست.
غلامی سلطان مرادی، با اشاره به اینكه این طرح در مرحله آزمایشی اجرا قرار دارد تصریح کرد: این طرح در صورت موفقیت تا پایان سال جاری به صورت یك برنامه كشوری اجرا می شود.
معاون دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: در این طرح جامعه هدف سالمندان، معلولان ذهنی، معلولان جسمی حركتی با همكاری مراقبان در منزل نگهداری می شوند.
وی افزود: در حال حاضر، 40 نفر در استان های مورد نظر، مراقبت از بیماران روانی را بر عهده دارند كه هر نفر، مراقبت از چهار بیمار را عهده دار است و تاكنون برای اجرای این طرح، 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معاون دفتر توانبخشی بهزیستی كشور، برای بازدید از روند اجرا طرح طرح مراقبت از معلولان و سالمندان به شهركرد سفر كرده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.