سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي در آيين افتتاح نخستين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ساخت ايران:

عدم وابستگي به صادرات منابع خام از مهمترين مصاديق "اقتصاد مقاومتي" است

معاون اول رئيس‌جمهور جلوگيري از خام فروشي و عدم وابستگي به صادرات منابع خام را از مهمترين مصاديق اقتصاد مقاومتي دانست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در مراسم افتتاح نخستين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ساخت ايران گفت: جمهوري اسلامي با وجود محققان و پژوهشگران برتر داخلي توانسته بويژه در زمان فعاليت دولت نهم و دهم گامهاي بلندي را در حوزه سلامت جامعه بردارد و تاکنون تحريم‌ها نه تنها مانعي براي اين حرکت شتابنده نبوده بلکه موجب سرعت بيشتر اين حرکتِ رو به جلو شده است.

معاون اول رئيس‌جمهور افزود: دولت با اعتقاد راسخ، سياست حمايت از توليد را در رأس برنامه‌هاي اجرايي قرارداده و زمينه ارتقاي توان رقابت و افزايش كيفيت توليدات داخلي ملي را فراهم ساخته است.

رحيمي با بيان اينکه البته عواملي مانند تحريم‌ها و كارشكني‌هاي دشمنان داخلي و خارجي براي ما مزاحمت و عوارضي ايجاد مي‌کنند، تصريح کرد: گاهي درعرصه رقابت، ديگراني وارد مي‌شوند و حمايت‌هاي بازارشکنانه‌اي صورت مي‌دهند که طبعاً حمايت از توليد ملي در برابر آنها ضروريست.

وي حمايت از توليد داخلي را نيازمند عزم ملي دانست و گفت: براي تحقق اين انقلابي عظيم، توليدكنندگان و مصرف كنندگان و نهادهاي ديگر بايد در كنار دولت قرار بگيرند تا اين امر مهم محقق شود.

معاون اول رئيس‌جمهور حمايت از توليد کنندگان داخلي را از سياستهاي اصولي و حمايتي دولت دانست و خاطرنشان کرد: برگزاري نمايشگاه حاضر يكي از اقدامات مهم در حمايت از توليدكنندگان است و سبب مي‌شود اين عزيزان در فرهنگ عمومي جامعه بعنوان پيشتازان عزت و استقلال معرفي شوند.

رحيمي اظهار داشت: در كنار اين مباحث، چند موضوع بايد مورد توجه قرار گيرد؛ اول اين كه سطح کيفي توليد ملي همواره بايد افزايش يابد و دوم آن كه حمايت از نخبگان بايد به شکلي باشد که افراد مخترع و نوآور با آسودگي خاطر نسبت به دريافت حقوق مادي و معنوي خود، به فعاليت و ابتکار بپردازند.

وي در ادامه از رونق توليد داخلي و خودكفايي در تهيه نيازهاي اساسي كشور به عنوان مهمترين اصل در سال حماسة اقتصادي و سياسي يا کرد و گفت: در جهت‌گير‌يهاي كلي برنامه توسعه و نوسازي كشور همواره به مسئله توسعه مراكز علمي و تحقيقاتي بعنوان مهمترين عامل كسب خودكفايي و بازسازي توليدات داخلي تاكيد شده است.

معاون اول رئيس‌جمهور ادامه داد: برنامه‌ريزي براي توسعه صادرات ، مبارزه با فرهنگ مصرفي و برپايي عدالت اجتماعي نيز از طريق توليدملي وحمايت از کار و سرمايه ايراني ميسر و محقق خواهد شد.

رحيمي با تاکيد بر اينکه بايد بتوانيم وابستگي آزمايشگاههاي داخلي به تجهيزات و مواد وارداتي را از بين ببريم، اظهار اميدواري کرد كه با برگزاري اين نمايشگاه و تجلي توانمنديهاي ساخت تجهيزات و مواد آزمايشگاهي، زمينه حمايت از توسعه دانش فنيِ بوميِ توليد اين محصولات بيش از پيش فراهم شده و افراد حقيقي و حقوقيِ توانمند داخلي فعال در اين عرصه شناسايي شوند.

گفتني است معاون اول رئيس‌جمهور پس از پايان اين مراسم به همراه معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور از غرفه‌هاي مختلف اولين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ساخت ايران بازديد کرد و در جريان توليدات و توانمنديهاي متخصصين کشورمان قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش رحيمي صبح امروز با حضور در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي ايران، اولين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ساخت ايران را که با هدف تامين نياز مراکز تحقيقاتي به تجهيزات و مواد آزمايشگاهي برپا شده است ، افتتاح کرد.

در اين نمايشگاه 131 شرکت سازنده تجهيزات آزمايشگاهي و توليد کننده مواد آزمايشگاهي بيش از 1000 محصول خود شامل 750 دستگاه پيشرفته و 275 ماده آزمايشگاهي توليد داخل را طي 5 روز عرضه مي‌كنند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: رحیمی ، تحریم ، آزمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.