سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

ولایت‌مداری آیت‌الله روحانی زبانزد بود

اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه از خصایص بارز آیت الله روحانی نماینده فقید رهبری در مازندران بوده است.

امام جمعه بابل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: در حالی 14 سال از رحلت مرحوم آیت الله شیخ هادی روحانی نماینده فقید رهبری در مازندران و امام جمعه بابل می‌گذرد ولی همچنان مریدان و عاشقان آن فقید سعید در غم از دست دادن این عالم ربانی عزادار هستند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی افزود : آیت الله شیخ هادی روحانی در سال 1302 هجری شمسی در خانه باصفای دوست محمد دوست محمدتبار به دنیا آمد و نام ایشان را به دلیل محبت به خاندان عصمت و طهارت «هادی» نهادند.

وی با بیان اینکه در ایشان معمم خوشنام، اهل منبر، واعظ و ذاکر اهل بیت بود و علاوه بر آن به شغل کشاورزی اشتغال داشت اما در سن پنج سالگی هادی را تنها گذاشت و دار فانی را وداع گفت.

به گفته وی موضع‌گیری سیاسی آیت الله روحانی بر مبنای ایمان بود، برای گوشه‌ای از مبارزات ایشان کافی است به گزارش‌های ساواک اشاره شود.

امام جمعه بابل گفت: آیت الله روحانی به مسائل سیاسی واقف بود، شرق و غرب را مطالعه می‌کرد، منحرفان را می‌شناخت، ایشان و خانواده‌اش بسیار فشار و سختی از جانب ساواک تحمل کردند، از تهدید تا بازرسی سرزده گرفته تا زندانی شدن ایشان در زندان تهران اما همچنان تابع ولایت و رهبری بودند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی افزود : که ایشان با اخلاص مبارزه می‌کردند مردم نیز بسیار مشتاق ایشان بودند چنانکه در جریان زندانی شدن آیت الله روحانی (ره) مردم بازار بابل، امیرکلا و بابلسر را تعطیل کرده و نیز علما در مسجد کاظم بیک بابل تحصن کردند.

امام جمعه بابل فرزند آیت‌الله حسن روحانی گفت: یکی از اموراتی که در زندگی آیت الله روحانی بسیار حائز اهمیت بوده است سبک زندگی آن بزرگوار بود که این سبک زندگی ارتباط نزدیکی با سبک زندگی انبیا و اولیای الهی داشته است که مهم‌ترین جلوه آن ساده‌زیستی بود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی افزود : آیت‌الله روحانی در پوشیدن لباس و خوردن غذا بسیار ساده و در اموری که مربوط به امور مادی بوده است قناعت‌پیشه بود و زمانی که مسئولیت امام جمعه و نمایندگی رهبری را بر عهده گرفت ساده‌زیستی وی بیشتر از گذشته شد.

امام جمعه بابل گفت: مرحوم آیت الله روحانی سرانجام پس از عمری تلاش و مجاهدت 21 مهر ماه سال 1378 همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) دار فانی را وداع گفت و به دیار ابدی شتافت.

روحانی افزود: چهاردهمین سالگرد رحلت آیت الله هادی روحانی نماینده فقید رهبری در 24 اردیبهشت ماه جاری با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مدرسه صدر بابل برگزار می‌شود./س

برچسب ها: اطاعت ، ولایت ، فقیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.