سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه آموزشي گردشگری و علم حقوق برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی "گردشگری و علم حقوق" در راستاي آموزش تخصصی فعالان این صنعت برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رسول عسگری مدیر کل دفتر آموزش امور گردشگری با اشاره به برگزاري نخستین کارگاه آموزشی "گردشگری و علم حقوق" گفت: نخستین کارگاه آموزشی "گردشگری و علم حقوق" از سوی دفتر آموزش معاونت گردشگری، امروز 17 اردیبهشت ماه از ساعت 14 لغایت 19 در محل سالن کنفرانس موزه ملی ایران، در حال برگزاري است.
 
وي نخستین گام در توسعه گردشگری داخلی را آموزش تخصصی فعالان این صنعت دانست و اظهار داشت: به دلیل فقدان اطلاع رسانی کافی به مسافران و دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به حقوق قانونی موجود و نیز قوانین جامعه میزبان در گستره دفاتر خدمات مسافرتی کشور، برگزاری نخستین کارگاه آموزشی " گردشگری و علم حقوق" در دستور کار دفتر آموزش معاونت گردشگری قرار گرفت. 

وی افزود: این آموزشی با محوریت "حقوق مربوط به گردشگران"، " حقوق جامعه میزبان"، "حقوق گردشگری و توسعه پایدار"، "حقوق گردشگری و طبیعت گردی"، " حقوق گردشگری و محیط زیست"، " حقوق گردشگری و سرمایه گذاری ها"، " قوانین ناظر بر دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای اقامتی و نیز جاذبه های گردشگری" برگزار خواهد شد. 

عسگری ادامه داد: در این دوره مفاد آیین نامه هایی که ما بین دفاتر خدمات مسافرتی ، مسافر، کارگزار خارج از کشور و راهنما به اجرا در می آید و نیز آیین نامه های حقوقی مربوط به خریدهای اینترنتی تحلیل و مورد بررسی قرار می گیرند. 

مدیر کل دفتر آموزش امور گردشگری در ادامه خاطر نشان کرد: در این کارگاه آموزشی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مدیریت جهانگردی و برنامه ریزی گردشگری، راهنمایان تور و فعالان صنعت گردشگری در بازه زمانی 5 ساعت با مباحث کاربردی آشنا و در پایان گواهینامه شرکت در این کارگاه  را دریافت خواهند کرد. 

شایان ذکر است؛ این کارگاه آموزشی طی ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت، در کارگاه های آتی قوانین آثار و جاذبه های تاریخی و نیز مقررات مربوط به معاونت گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی مورد تاکید قرار خواهد گرفت./س  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.