سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

ثبت آثار موسیقی محلی و مقامی

مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور، از ثبت آثار موسیقایی هنرمندان و استادان مقامی و محلی در كشور خبر داد.

پیروز ارجمند، در نشست با فعالان هنر موسیقی استان چهارمحال و بختیاری در حوزه هنری این استان گفت: با راه اندازی پورتال موسیقی حوزه هنری، آثار محلی و مقامی به دو زبان انگلیسی و فارسی با ثبت بر روی سایت به دنیا معرفی می شود.
وی افزود: شبكه هنر نیز در حوزه هنری راه اندازی شده است كه این شبكه می تواند، هنرمندان شاخص و استادان موسیقی ایران را با ارائه آثارشان معرفی كند.
ارجمند اظهار داشت: موسیقی هنوز در بخش پژوهش دارای كمبود است و جوانان مستعد و علاقه مند باید در این راستا گام بردارند و با سرمایه گذاری دراز مدت مشكل تحقیق و پژوهش در موسیقی را سامان دهند.
مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور تصریح کرد: در بخش تولید نیز باید از تولید آثار موسیقی بیش از اندازه پرهیز كرد و به جای فراوانی تولید، باید آثار موسیقی با كیفیت را به بازار ارائه داد چرا كه امروزه متاسفانه تولید آثار موسیقی با كیفیت نامطلوب بازار فروش موسیقی را دچار مشكل كرده است.
وی گفت: آثار سنتی و محلی و بومی هنوز در صدر جدول فروش آثار موسیقیایی قرار دارد و باید برای این گونه آثار سرمایه گذاری بیشتری كرد.‏
ارجمند افزود: مركز موسیقی حوزه هنری با برگزاری كارگاه های آموزشی، اجرای كنسرت های موسیقی در سالن های حوزه هنری كشور، ضبط آثار فاخر هنری و ارائه آن به بازار موسیقی، چاپ كتب پژوهشی در زمینه موسیقی از هنرمندان شهرستانی حمایت می كند. /س
برچسب ها: آثار ، موسیقی ، محلی ، مقامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.