سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ورزش و درمان دو قابلیت ویژه آذربایجان شرقی در جذب گردشگران خارجی است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، «ورزش» و «درمان» را دو قابلیت ویژه آذربایجان شرقی در جذب گردشگران خارجی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، سعیدی افزود: با ساماندهی هرچه بیشتر ظرفیت های موجود استان در این دو حوزه می توان شاهد توسعه چشمگیر گردشگری ورزشی و سلامت شد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگري ورزشي و درمان علاوه بر نقش آفرینی به عنوان دو حوزه فعال در جذب گردشگران، در رونق صنعت گردشگری و معرفي فرهنگ، جاذبه ها و تاريخ منطقه نیز موثر هستند.

سعیدی با اشاره به توجه و تمركز كشورهاي مختلف جهان به گردشگري ورزشي به عنوان يك صنعت، گفت: آذربايجان شرقي در عرصه میزبانی رقابت های ورزشی توانسته خود را به عنوان منطقه ای با توانمندی بالا در این زمینه تثبیت کند.

عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز، حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را با توجه به حضور کشورهای مختلف در آذربایجان شرقی، بستر مناسبي برای رشد و تقویت گردشگری ورزشی استان ارزیابی کرد.

سعیدی با اشاره به پرطرفدار بودن فوتبال در میان رشته های ورزشی کشور و با توجه به تمركز كشورهاي مختلف جهان به گردشگري ورزشي به عنوان يك صنعت، افزود: لازم است از این ظرفیت ارزشمند بهره برده و با تامین زير ساخت هاي مورد نیاز به تنظيم برنامه ریزی های مدون و دقیق بپردازیم.

وی با اشاره به گردشگری سلامت و درمان به عنوان دیگر ظرفیت قدرتمند استان در جذب گردشگران تصریح کرد: توانايي پزشكان و متخصصان و وجود آب هاي معدني و گرم فراوان و نيز خاصيت درماني لجن درياچه اروميه، آذربایجان شرقی را مقصدی مطمئن برای این نوع گردشگری مبدل کرده است.

سعیدی با اشاره به وجود بستر كافي براي گسترش انوع گردشگري در استان، تلاش های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ارتقای تمامی ابعاد صنعت گردشگری در استان را قابل تقدیر دانست./س

برچسب ها: گردشگران ، ورزش ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.