سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی در نشست خبري:

براي حضور آيت‌الله هاشمي بايد تا چند روز آينده منتظر ماند

کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور آيت‌الله هاشمي در انتخابات را بعید می‌دانم اما تا دو سه روز آینده باید منتظر ماند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران  مستقر در وزارت  کشور، "حسن روحانی" کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود اظهار داشت: مسئولیت ریاست جمهوری کسی را می‌طلبد که نظام سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی کشور را به خوبی بشناسد و از آنجا که در شرایط فعلی کشور در شرایط خوبی به سر نمی‌برد باید گزینه تصدی پست ریاست جمهوری داراي تخصص باشد.

روحانی تصریح کرد: من با دولت و گفتمان درباره نجات اقتصاد کشور و احیای اخلاق و درستکاری در جامعه وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام.

کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تکیه به خرد فردی در جامعه ما از بین رفته در نتيجه لازم است مدیران عالی و دارای توان اجرایی بالا به عرصه کشور باز گردد.

روحانی با اشاره به اینکه از سال 1384 در مقایسه با سال‌های قبل نرخ تورم افزایش پیدا کرده است، گفت: ما شاهد بودیم که متاسفانه اقتصاد کشورمان در طی سال‌های اخیر مسیر نادرستی را طی کرده است. 

روحانی اظهار داشت: در چهار سال آینده باید هدف اقتصاد باشد و معيشت مردم در این دوره مور توجه قرار گیرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دو نظام عادلانه پول و ثروت ملی از مهم ترین موضوعاتی است که در دولت آینده باید به آن بها داده شود.

وی گفت: در دولت آینده شورای پول و اعتبار را دوباره ایجاد خواهم کرد و مجددا سازمان برنامه و بودجه را احیا می‌کنم.

روحانی با تاکيد بر اينکه: حل مشکل بیکاری، مسکن و موضوع سلامت از مهم‌ترین برنامه بنده در دولت یازدهم است، ادامه داد: باید دست در دست هم دهیم تا ایران و بهارمان زمستان نشود.

کانديداي یازدهم انتخابات رياست جمهوري افزود: امروز با درخواست مردم و با پشتوانه آنها آمدم در جمع راست گفتاران تا طعم دولت شیرینی را برای ملت شایسته به ارمغان آوردم.

وی تصریح کرد: دولت را در سطح نخبگان،‌ اساتید و مدیران لایق به عرصه اجرایی کشور بر می‌گردانم و کشور را به صورت فرا شناسی اداره خواهم کرد.

کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آشتی با مردم و تحقق مطالبات آنها از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های من است که به طور حتم در دولت یازدهم آن ها را به کار می‌گیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهند داشت، ادامه داد: من تا آنجایی که مطلع هستم حضور وي در انتخابات را بعید می‌دانم اما تا دو سه روز آینده باید منتظر ماند.

 وی درباره اظهارات وزیر اطلاعات و نقش خاتمی و هاشمی در فتنه 88 افزود: من اعتقاد دارم که در شرایط فعلی کشور در شرف یک انتخابات مهم است، نباید این حماسه سیاسی را با هر گونه کلماتی به صحنه  ناامیدی ترسیم کنیم.

 روحاني تصریح کرد: اعتقاد دارم درباره پرونده هسته‌ای ایران باید از طریق مذاکره به حل و فصل برسیم و در مسیر درستی گام برداریم.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  آیا شما زمانی پست ریاست جمهوری را بر عهده بگیرید همه مشکلات امنیتی را حل خواهید کرد؟ اظهار داشت: رئیس جمهور درست است که ریاست قوه مجریه را بر عهده دارد اما نمی‌تواند همه مسائل کشور را حل کند، رئیس جمهور باید  از طریق ساز و کار مناسب در راستای حل مشکلات کشور وارد عمل شود و با سایر قوا  تعامل داشته و در جلسات مجمع تشخیص حضور پیدا کند.

کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درصدد هستم در یک برنامه چهار ساله کوتاه مدت در راستای بهبود و حل مشکلات اقتصادی مردم وارد عمل شوم.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران آیا شما با  اصلاح‌طلبان و به خصوص خاتمی برای حضور در انتخابات رایزنی داشته‌اید گفت: من یک فرد اعتدال گرا هستم و همواره با اصولگرای معتدل روابط خوبی داشتم و از آنها حمایت کردم به طوری که در مجلس شورای اسلامی بودم فراکسیوني متشکل از این دو جناح تشکیل داده ام.

 وی تصریح کرد: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری با همه تشکل‌های سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان و بزرگان آنها دیدار داشتم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، صحنه ، هاشمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.