سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان /

اتصال آسیا به اروپا از طریق خطوط ریلی ترکیه

معاون رئیس راه آهن ترکیه گفت: در سالروز تاسیس ترکیه مهم‌ترین پروژه ریلی این کشور با نام مرمره که از طریق آن اتصال آسیای به اروپا امکان‌پذیر می‌شود تاسیس و در طرح مذکور این دو قاره از طریق دریا به هم می‌پیوندند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ایسمیت دومان صبح سه شنبه در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه ( (UICدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از یک دوره که توقفی در حمل و نقل ریلی ترکیه داشتیم چندین سال است که در ترکیه با رونق شبکه حمل و نقل ریلی روبه رو هستیم.

وی افزود: اکنون در ترکیه نزدیک سه هزار و 450 کیلومتر خط آهن وجود دارد و شرکت‌های خصوصی نیز با تصویب مجلس برای سرمایه‌گذاری در زمینه قطارها، حمل بار و مسافر فعال شده‌اند.

قائم مقام راه آهن ترکیه با اشاره به اینکه از سال 2013، نزدیک 4.7 میلیارد دلار  سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافته است، تصریح کرد: سهم حمل و نقل مسافر نیز در این کشور 65 درصد افزایش پیدا کرده  که با ایجاد خطوط قطار سریع السیر آنکارا – قونیه در حدود یک ماه پیش این مسیر دو ساعت کاهش زمانی پیدا کرد.

وی با اشاره به پروژه اتصال استانبول به آنکارا اضافه کرد: حدود سه هزار و 400 کیلومتر خطوط ریلی در این کشور در حال احداث است که مهمترین آن خط اسکیشهیر- استانبول است برای ارتباط  استانبول به آنکاراست.

دومان با اشاره به مهم‌ترین پروژه کشور ترکیه با نام مرمره افزود: همزمان با سالروز تاسیس جمهوری ترکیه این خط که  از طریق زیر دریا اتصال بین قاره آسیا با اروپا را امکان‌پذیر می‌کند، تاسیس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار و 400 کیلومتر خط برقی در ترکیه راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: بخش خصوصی تاکنون 230 میلیون دلار برای راه‌اندازی خطوط رسیع‌السیر سرمایه‌گذاری کرده است که پس از بهره برداری 17 ساله آن را به دولت واگذار می کند./ک

برچسب ها: ترکیه ، ریلی ، اتصال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.