سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پانصدو چهل و ششمين جلسه شوراي شهر مطرح شد؛

صدور مجوز ساخت و ساز در حریم برج میلاد مورد تایید شورای شهر نیست

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: ساختن برج با ارتفاع 52 طبقه در حریم برج میلاد نماد اصلی این طرح را می برد.




به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران ،با اشاره به ممنوعیت صدور مجوز ساخت و ساز در حریم برج میلاد افزود: شهر تهران در دوره های مختلف نمادهای مخصوص خود را داشته است که با دادن مجوزهای ساخت و ساز در حریم برج میلاد این نماد که نماد اصل حاضر شهر تهران است از بین می رود.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: با ساختن برج با ارتفاع 52 طبقه که نگاه معماری این دو برج هیچ سنخیتی با معماری اسلامی – ایرانی ندارد ماهیت برج میلاد را زیر سوال می برد.

وی با اشاره به این که نباید نگاه اقتصادی به این موضوع داشت تصریح کرد: اگر قرار است کار اقتصادی در شهر تهران انجام دهیم بهتر است این پتانسیل را در جای دیگری پیاده کنیم چون که تهران دارای پتانسیل های بسیاری برای فعالیت اقتصادی است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که این طرح توسط شهرداری تهران تهیه نشده است و فقط یک مسابقه بین المللی بوده است اذعان داشت: شورای شهر مرداد ماه سال گذشته رسماً اعلام کرد که این طرح درست نیست هر چند که در حال حاضر در مرحله گودبرداری است با وجود این که هیچ گونه قراردادی بسته نشده است.

چمران ادامه داد: در تهران به اندازه کافی معمار وجود دارد و برای زشت است که در چنین جایی از معمار کشور دیگری استفاده کنیم که موقعیت ما را تحت تاثیر قرار می دهد .

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: صدور مجوز ساخت و ساز در حریم برج میلاد مورد تائید شورا نیست و این دو فوریت به تصویب شورا رسیده است.



*صرف عوارض شهر تهران در شهرهای دیگر خلاف مقررات است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی قرار است 50 درصد منابع پایداری که برای شهر تهران در نظر گرفته شده از ردیف بودجه شهرداری حذف شود.

رسول خادم در جلسه علنی از سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوبه ای داشته است که با کمال تاسف قرار است در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود و بر اساس آن 50 درصد منابع پایداری که برای شهرداری تهران از محل ارزش افزوده در سال 92 در نظر گرفته بود حذف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که بهتر است این گونه مصوبات در تعامل با شورا تهیه شود اظهار داشت: این تصمیم غیر منطقی است چرا که 27 بند ردیف های بودجه شهرداری را این مصوبه تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: این قابل تامل نیست حجم قابل توجهی از هزینه های شهر که با فعالیت شهرداری تامین می شود  صرف شهرهای دیگر شود و اسرار ما حرکت به سمت منابع پایدار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شهرداری باید به دنبال درآمدهای پایدار باشد تصریح کرد: با تصویب چنین مصوبه ای شهرداری به سوی تراکم فروشی و درآمدهای ناپایدار که مورد انتقاد ما است می رود.

چمران اذعان داشت: عوارضی که مردم شهر تهران با سختی پرداخت می کنند درست نیست در شهرهای دیگر مصرف شود.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد که تهران را از یاد نبرند و فراموش نکنند./ف


*رونمایی از دو کتاب در شورای شهر

امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران از دو کتاب با عنوان " امنیت فرهنگی" تالیف مرتضی طلایی و " من زنده ام" به قلم معصومه آباد عضو شورای شهر تهران رونمایی شد.

در ادامه این جلسه معصومه آباد با اشاره به طراحی جلد این کتاب اظهار داشت: طراحی جلد این کتاب سند رسوایی سازمان ملل، صلیب سرخ و تمام کسانی است که ادعای حقوق بشر داشتند.

وی ادامه داد: تمام کلماتی که در بند بند این کتاب به نگارش درآمده سعی شده با ارزش های اخلاقی، دینی، انسانی، انقلابی و تمامی خاطرات زنان و مردان و رشادت های تمام کسانی که در جنگ حضور داشتند را به نوشته تحریر درآورد.

آباد خاطر نشان کرد: 5 سطر اول سخن آغازین را نوشته ام که ما هنوز فراموش نکرده ایم و زنده ام که بگویم می خواهم طی این سی سال حقیقت را بگویم.

مسجدجامعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از زحمات خانم آباد تصریح کرد: یکی از ویژگی های این کتاب این است که همیشه دفاع مقدس را از زاویه کسانی روایت شده  که نگاه مردانه داشتند و خوبی این کتاب بر این است که جنگ به روایت و از نگاه خانوم تدوین شده است.

در پایان جلسه دبیر از اهل قلم درخواست کرد که به دیگر جنبه های زندگی این بانو پرداخته شود چرا که ایشان علاوه بر این که خانواده شهید هستند جانباز شیمیایی هم می باشند و بهتر است جنبه هایی از زندگی ایشان برجسته شود./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.