سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

خاورمیانه نیازمند سند توسعه ظرفیتهای حمل و نقل ریلی است

مدیر کل انجمن بین المللی حمل و نقل ریلی (UIC) گفت: منطقه خاورمیانه نیازمند تدوین و تنظیم سند چند جانبه توسعه ظرفیتهای حمل و نقل ریلی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ژان پییر لوبینو دیروز در یازدهمین مجمع منطقه ای روسای راه آهن های خاورمیانه در اصفهان افزود: لازم است این سند در بردارنده چشم انداز صنعت حمل و نقل ریلی منطقه و مجموعه ای از اقدامات ملی و منطقه ای کشورهای عضو باشد.
وی با تاکید بر اینکه این سند در حیطه روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای منطقه تاثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: این اتفاق برای اروپا افتاده و انتظار دارم که خاورمیانه بعنوان دومین منطقه در جهان این سند را تدوین کند.
وی اظهار امیدواری کرد که مقدمات تنظیم و تدوین سند ظرفیتهای صنعت حمل و نقل ریلی خاورمیانه در یازدهمین مجمع منطقه ای روسای راه آهن های این منطقه فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه با وجود شرایط سیاسی و اقتصادی موجود توانسته اتحاد بین کشورها را در این زمینه حفظ کند، افزود: این اجلاس فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکردها و دستاوردهای مجمع در شش سال گذشته است.
مدیر کل انجمن بین المللی حمل و نقل ریلی(UIC) افزود: تاسیس دفتر منطقه ای خاورمیانه در تهران، برگزاری دوره های آموزشی و انتقال دانش فنی از مهمترین این دستاوردهاست.
رییس مجمع منطقه ای روسای راه آهن های خاورمیانه (RAME) نیز در این اجلاس گفت: صنعت راه آهن مدت زیادی در منطقه ما مورد بی مهری قرار گرفت اما در سالهای اخیر توجه بسیاری به آن شده است.
سلیمان کارامان افزود: در 10 سال گذشته این صنعت رشد بسیاری در کشورهای منطقه کرده است.
وی با اشاره به اینکه طرح های راه آهن در کشورهای ایران، ترکیه، سوریه، عراق و عربستان با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: قطر که میزبانی جام جهانی فوتبال را به عهده دارد نیز کارهای زیادی در این زمینه انجام داده است.
مدیر عامل راه آهن ترکیه افزود: مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه، برگزاری دو همایش بین المللی راه آهن، بنادر و حمل و نقل تولیدات نفتی و ایمنی راه آهن را برای سال جاری در دستور کار دارد.
یازدهمین مجمع منطقه ای روسای راه آهن های خاورمیانه عضو انجمن بین المللی حمل و نقل ریلی(UIC) روزهای 15 و 16 اردیبهشت به میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اصفهان برگزار شد.
ر این اجلاس روسای راه آهن های ایران، ترکیه، حجاز سوریه، عقبه اردن، حجاز اردن، قطر، عربستان و عمان حضور داشتند/س

برچسب ها: اصفهان ، حمل و نقل ، ریلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.