سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

زمان اعلام نتیجه ائتلاف هنوز مشخص نیست/ تاکنون سفارش نظرسنجی ندادیم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: تاکنون زمان قطعی برای اعلام فرد نهایی ائتلاف پیشرفت مشخص نشده و ما ترجیح می‌دهیم در اعلام این خبر عجله نداشته باشیم تا مردم فرصت بیشتری برای بررسی افکار اعضای ائتلاف داشته باشند

به گزارش گروه  استان هاي باشگاه خبرنگاران ، غلامعلی غروب دوشنبه حداد عادل در سفر به شهر مقدس قم در نشستی خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات استان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص زمان قطعی نتیجه ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: تاکنون زمان قطعی برای اعلام فرد نهایی ائتلاف 2+1 مشخص نشده است و ما ترجیح می دهیم در اعلام این خبر عجله نداشته باشیم تا مردم فرصت بیشتری برای بررسی افکار اعضای ائتلاف داشته باشند و راحتر در نظرسنجی بتوانند نظر خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص تاثیر نظر جامعتین در انتخاب فرد نهایی ائتلاف ابراز داشت: باید دید که آیا جامعتین قصد ورود به این عرصه را دارند یا خیر و در آن صورت می‌توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یکی از عوامل تصمیم گیری ما در ائتلاف نتیجه نظرسنجی های مردمی است ابراز داشت: من خودم را جزئی از ائتلاف می‌دانم و نسبت به آن پایبندم.

حضور ما سه نفر در ائتلاف از ابتدا مشروط بود

وی گفت: حضور ما سه نفر در ائتلاف از ابتدا مشروط بوده و فلسفه تشکیل این ائتلاف هم به منظور پرهیز از تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

حداد عادل در خصوص سایر افرادی که در عرصه انتخابات وارد صحنه شدند، افزود: برخی از افراد احساس تکلیف کرده اند و وارد این عرصه شدند و برخی دیگر نیز وقتی به آنها می‌گویند در نظرسنجی‌ها مقبولیت عمومی ندارید عنوان می‌کنند که آقای احمدی نژاد هم از ابتدا در نظرسنجی‌ها رأی بالایی نداشت و در واقع انتخابات سال 84 برای برخی از افراد الگو شده است.

 

ائتلاف تاکنون نظرسنجی سفارش نداده است

وی در خصوص نتیجه برخی از نظرسنجی‌هایی که در جامعه مطرح می‌شود افزود: از سوی ائتلاف ما تاکنون سفارش نظرسنجی داده نشده و ما این کار را به موسساتی که در این زمینه فعالیت کرده‌اند خواهیم داد و سعی خواهیم کرد شرایط نظرسنجی به شرایط برگزاری انتخابات نزدیک باشد و از طیف خاصی نظرسنجی صورت نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: حضور ما سه نفر در انتخابات قطعی نیست و ما تنها در ائتلافی حضور داریم که قرار است یک نفر از آن بیرون بیاید و دو نفر دیگر خود را کنار بکشند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص استفاده برخی از کاندیداها از امکانات دولتی اظهار داشت: من پاسخگوی عملکرد سایر کاندیداها نیستم اما این امر بدیهی است که استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ انتخابات خلاف قانون است حتی اگر از سوی افراد ائتلاف پیشرفت سر بزند.

اگر وزیر اطلاعات این حرف‌ها را نزند چه کسی باید مطرح کند

حداد عادل در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی در ایام فتنه، گفت: وزیر اطلاعات، اخبار جامعی از آن زمان دارد و اگر حرفی می‌زند بر اساس اطلاعات بدست آمده است و باید به کسانی که در خصوص گفته‌های آقای مصلحی موضع گرفتند عنوان کرد اگر وزیر اطلاعات این حرف‌ها را نزند پس چه کسی باید آنها را مطرح کند.

درب ائتلاف ما به روی همه افراد باز نیست

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص پیوستن به ائتلاف 2+1 با سایر گروه‌ها و ائتلاف‌ها مذاکره‌ای نداشتیم، افزود: من از همان ابتدا گفتم که آقای هاشمی کاندیدا نمی‌شود و آقای جلیلی هم تاکنون در خصوص کاندیداتوری خود حرفی به میان نیاورده که اگر ایشان قصد ورود به ائتلاف ما را داشته باشند به ایشان احترام می‌گذاریم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: یکی از شرایط ورود افراد به ائتلاف ما آن است که فرد بتواند در نظرسنجی‌ها آرای قابل قبولی داشته باشد و درب ائتلاف ما به روی همه افراد باز نیست.

 

تکذیب  انتشار خبر یکی از خبرگزاری‌ها

وی در ادامه با انتقاد از خبری که در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده گفت: یکی از خبرگزاری‌ها در حین سفر ما به قم نوشته است که من گفته‌ام  کاندیدای نهایی ما با نظر مراجع تعیین می‌شود که من این مطلب را تکذیب می‌کنم.

حداد عادل اضافه کرد: همه اعضای ائتلاف پایبندی خود را به نتیجه نهایی اعلام کرده‌اند و آقای قالیباف هم بارها عنوان کرده که اگر خلاف این از هر یک از ما سر زند باید در دینداری ما  شک کرد.

من هم موافق تنش زدایی در سیاست خارجی هستم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در خصوص برنامه های سیاست خارجی خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من هم موافق تنش زدایی در سیاست خارجی هستم و در پی تنش زایی نیستم و هیچکس نباید برای کشور به فکر ایجاد تنش باشد چرا که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که کشورهای مختلفی حضور دارند که باید با آنها رابطه داشت.

وی ابراز داشت: مشکل آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با جمهوری اسلامی ایران به خاطر اصل انقلاب است، چرا که آنها در همان سال‌های 57 و 58 و از همان هفته‌های ابتدایی پیروزی انقلاب سرمایه‌های کشور را بلوکه کردند که دلیل این امر چیزی جز مخالف آمریکا با اصل انقلاب نیست.

در تمام مذاکرات خارجی نباید استقلال کشور را مخدوش کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من معتقدم سیاست خارجی ما باید فعال و بر اساس عزت و حکمت و مصلحت باشد و در راستای تنش زدایی باید حرکت کرد و به این امر هم اعتقاد دارم که در تمام مذاکرات خارجی نباید استقلال کشور را مخدوش کرد./ک

 

برچسب ها: سفارش ، نظر سنجی ، اعلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.