سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

توزیع بیش از 8 هزار بذر گواهی شده در شهرستان نکا

9 هزار و 615 هکتار از زمین‌های شالیزاری نکا به زیر کشت برنج رفته است.

جهادکشاورزی شهرستان نکا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به زیر کشت رفتن 9 هزار و 615 هکتار از اراضی شالیزاری نکا گفت: از مجموع اراضی زیر کشت برنج 5 هزار و 615 هکتار اختصاص به ارقام محلی و 4 هزار هکتار اختصاص به ارقام پر محصول دارد.

سلیمی افزود: بخش عمده‌ای از کشت برنج در نکا به صورت سنتی و حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی نیز به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی نکا گفت: تاکنون 8 هزار و 980 تن بذر گواهی شده رقم شیرودی و فجر توزیع و بیمه محصول برنج در مزارع شالیزاری نکا نیز در سطح 3 هزار و500 هکتار انجام شد.

سلیمی افزود : کشت مجدد برنج نیز در شالیزارهای نکا از رونق فراوانی برخوردار است و بعد از برداشت برنج در مرحله اول کشت برنج در یک هزار هکتار از مزارع برنج به صورت رتون انجام می‌شود.

به گفته وی: پارسال 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان نکا به کشت برنج اختصاص داشت که از این مساحت، 55 هزار تن شلتوک به دست آمد.

وی با اشاره به اجرای طرح هجرت سه و احیای ارزش‌های جهادی گفت: خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم از جمله اهداف طرح هجرت است.

مدیر جهادکشاورزی نکا گفت: اعزام کاروان طرح هجرت بسیج سازندگی در جهادکشاورزی در مرحله اول اردیبهشت 15 نفر به مدت 300 نفر روز انجام شده است.

سلیمی این طرح را طرح مشترک مدیریت جهادکشاورزی و بسیج سازندگی شهرستان عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف به‌کارگیری این نیروها در بخش‌های مختلف کشاورزی و به منظور ارائه خدمات بهتر به بهره‌برداران این بخش و آشنایی با تولیدات، فعالیت‌ها و اجرای طرح‌های مختلف انجام شد.

سلیمی ادامه داد: بسیجیان به‌کارگیری شده در هجرت سه در طرح‌های فنی و زیربنایی، حفظ کاربری اراضی، جمع‌آوری آمار و اطلاعات کشاورزی، اصلاح‌نژاد دام روستایی، رکورد گیری و ثبت مشخصات، ترویج کشاورزی و شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی همکاری می کنند./س
برچسب ها: کشت ، برنج ، نکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.