سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی/

بافت 421 مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان بردسکن

مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن گفت: در سال گذشته تعداد 97 تخته قالی به متراژ 421 مترمربع فرش دستباف توسط بافندگان تحت پوشش کمیته امداد بردسکن بافته شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی اصغر اسدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی خانوارها امسال تعداد دارهای قالی و بافندگان تحت حمایت این نهاد به سه برابر افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه تولید قالی در کشور تامین می‌شود و از لحاظ اقتصادی نیز سود آور است، امسال تعداد دارهای قالی از 65 دار به 200 دار و تعداد بافندگان نیز از 120 نفر به بیش از 300 نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی ارزش این تعداد تخته قالی را یک میلیارد 200 میلیون ریال اعلام کرد.

اسدی افزود: این نهاد مواد اولیه لازم و نقشه را برای بافندگان تامین و در اختیار آنها قرار می‌دهد و در طول دوره بافندگی نیز توسط کارشناس این نهاد بر نحوه بافندگی آنها نظارت می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن گفت: بافندگان تحت حمایت این نهاد دارای مدرک مهارت بافندگی از اداره آموزش فنی حرفه‌ای هستند.

وی همچنین به طرح استاد و شاگردی اشاره کرد و اظهار کرد: کسانی که بتوانند افراد جویای کار این نهاد را در مشاغل مختلف بکار گیری کنند با هماهنگی به عمل آمده توسط اداره آموزش فنی حرفه‌ای گواهینامه مهارت به آنها داده می‌شود و ماهیانه مبلغی به عنوان حق بیمه به آنها پرداخت می‌شود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد تحت حمایت این نهاد که بتوانند در حوزه‌های مختلف اشتغال زایی ایجاد کنند نیز خبرداد.

اسدی با بیان اینکه خط و مشی کمیته امداد ولایت است، گفت: برای ما در انتخابات فقط ویژگی‌ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند و یا مطرح می‌کنند، ملاک است و باید این ملاک ها و معیارها را نصب‌العین کار خود قرار دهیم.
برچسب ها: بردسکن ، دستباف ، فرش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.