سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

فعالیت 463 واحد گلخانه گل های زینتی و دارویی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از فعالیت 463 واحد گلخانه گل های زینتی و دارویی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندرانٍ، امینی گفت:: 55 میلیون انواع گل های زینتی به ارزش 550 میلیارد ریال در این شهرستان تولید و برای مصرف داخلی و کشورهای هدف به فروش می رسد.

وی گل های شاخه بریده این شهرستان را در سطح 1152035 متر مربع، بیش از 48 میلیون شاخه، گل های آپارتمانی را در سطح 300500 متر مربع، با تولید 5/1 میلیون گل آپارتمانی و گل های درخت و درختچه ای را در سطح 182120 مترمربع، با تولید 2 میلیون نشاء عنوان کرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود:گلخانه های شهرستان در سطح 1645155 متر مربع به صورت مسقف و روبازاست و 463 بهره بردار با اشتغال زایی 1218 نفر مشغول کار اند.

امینی تصریح کرد: در راستای بهینه سازی مصرف سوخت و اصلاح ساختار گلخانه ها پس از ارزیابی درخواست متقاضیان، تا کنون تعداد 9 واحد گلخانه با اعتبار بالغ بر 3340 میلیون ریال اصلاح ساختارشد.

او با اشاره به اینکه شهرستان آمل رتبه اول را در میزان سطح کشت گل های زینتی در استان به خود اختصاص داده است گفت: گیاهان زینتی و دارویی تولیدی شهرستان آمل، علاوه بر مصرف داخلی به کشورهایی نظیر، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان، قطر و ... صادر می شود./س

برچسب ها: فعالیت ، گلخانه ، آمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.