سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

دومین دوره مشکات از 6 به 17 محور ارتقا پیدا کرده است

باتوجه به استقبال و مشارکت قابل توجه شهروندان در نخستین جشنواره مشکات، دومین دوره این جشنواره با ارتقا به 17 محور، کار خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مشکات که مصادف با افتتاحیه دومین دوره آن نیز بود، با اعلام این خبر افزود: شهروندان از ما انتظار دارند که در حوزه های مختلف زندگی شهری فرهنگ سازی کنیم و ماموریت و رسالت ما نیز در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر همین مبناست.
وی یادآور شد: حضور بیش از 177 هزار اثر در نخستین دوره جشنواره مشکات نشاندهنده آن است که اگر بسترسازی مناسبی صورت گیرد این آمادگی از سوی شهروندان وجود دارد که در امور مربوط به شهرمان مشارکت قابل توجهی داشته باشند.
معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: نخستین جشنواره مشکات در 6 محور زیباسازی و مبلمان شهری، پسماند و دفع زباله، حمل و نقل همگانی و ترافیک، حقوق و تکالیف شهروندی، ایمنی شهری و محیط زیست شهری برگزار شد اما برای دوره دوم تصمیم گرفتیم تا رشته ها را به 17 محور ارتقا دهیم. به طور مثال در محور حمل و نقل و ترافیک استفاده از مترو، مسائل مربوط به تاکسیرانی و... نیز جزو رشته های این جشنواره قرار گرفته است.
ایازی با بیان اینکه "مراسم افتتاحیه  المپیاد ورزشی محلات، ساعاتی پیش با حضور بیش از 15 هزار نفر در استادیوم آزادی برگزار شده است"، یادآور شد: برگزاری جشنواره های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری متعدد همچون شمسه، تسنیم، سلامت و ... نشان از توجه مدیریت شهری به مسائل مربوط به شهر و شهروندان و زمینه ساز مشارکت حضور مردم در امور مربوط به شهر است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ما در شهر زندگی می کنیم و شهرنشین هستیم اما هنوز  برخی از ما فرهنگ آن را به درستی نیاموخته ایم. مثلا قواعد زندگی آپارتمان نشینی، رانندگی در شهر و... از جمله مسائلی هستند که نیاز به فرهنگ سازی دارند و سعی داریم زیرساخت های مناسب  را برای مشارکت و آموزش شهروندان در این زمینه ها به وجود آوریم./ف
برچسب ها: مشکات ، شهروند ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.