سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش انگليس استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين را افزايش مي دهد

همزمان با افزايش موج انتقادهاي فعالان حقوقي به استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين ، وزرات دفاع انگليس بدون توجه به اين انتقادها برنامه اي درازمدت براي گسترش و نوسازي ناوگان هواپيماهاي بدون سرنشين و شناسايي ارتش اين کشور دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، ارتش انگليس هم اکنون پانصد فروند هواپيماي بدون سرنشين دارد و در صدد گسترش حريم هوايي اين کشور براي پرواز اين هواپيماها است.
توسعه ناوگان هواپيماهاي بدون سرنشين انگليس در راستاي طرح بلندپروازانه وزارت دفاع اين کشور است که طبق آن تا سال دو هزار و سي هواپيماهاي بدون سرنشين ارتش انگليس يک سوم نيروي هوايي سلطنتي را تشکيل خواهد داد.
افشاي اين مطلب موجب نگراني فعالاني خواهد شد که هواپيماهاي بدون سرنشين را که در سطح وسيعي در افغانستان به کار گرفته شده است، خلاف اخلاق و قانون مي دانند. سازمان جاسوسي سيا از اين هواپيماها براي هدف قراردادن جنگجويان طالبان و القاعده در آن سوي مرز افغانستان در پاکستان استفاده کرده است.
هم اکنون فقط يک پايگاه در انگليس  وجود دارد که هواپيماهاي بدون سرنشين و هواپيماهاي عادي با هم در يک حريم هوايي پرواز مي کنند. وزارت دفاع انگليس تاکنون از  فرودگاه خصوصي ولز غربي در ابرپورت براي آزمايش هواپيماهاي شناسايي جديد واچ کيپر استفاده کرده   و در حال گفتگو با وزارت حمل و نقل و سازمان هواپيمايي غيرنظامي براي گشودن حريم هوايي بيشتري به روي هواپيماهاي بدون سرنشين است.
ارتش انگليس انواع متنوعي از هواپيماهاي بدون سرنشين در اختيار دارد،‌ ازجمله هواپيماهاي ريپر با قابليت حمل موشکهاي هلفاير و بمبهاي هدايت شونده با ليزر و نيز بالگردهاي کوچک بلک هورنت که در دست جا ميگيرد. هواپيماهاي جديد واچ کيپر جايگزين هواپيماي شناسايي هرمس چهارصد و پنجاه خواهد شد. انگليس پنجاه و چهار فروند از هواپيماهاي بدون سرنشين جديد را خريداري کرده و تاکنون بيست و پنج فروند آنرا تحويل گرفته است.







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.