سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رسالت اصلی دانشگاه، نشر و ترویج فرهنگ قرآن است

رئیس ستاد برگزاری سومین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: رسالت اصلی دانشگاه، نشر و ترویج فرهنگ قرآن است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد عابدی با اشاره به رسالت های اصلی این دانشگاه در خصوص نشر و ترویج فرهنگ قرآن کریم، اظهار داشت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در کنار سایر رسالت های خود نظیر آموزش و پژوهش، ماموریت ویژه فرهنگی نیز دارد که همان ترویج معارف قرآن و تشیع و اسلام ناب است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بیش از سه هزار دانشجو دارد، خاطر نشان کرد: این دانشگاه تاکنون نیز بیش از هشت هزار نفر فارغ التحصیل قرآنی به جامعه اسلامی اهداء کرده است که نقش های تاثیرگزاری را در سطح جامعه و بین الملل ایفاء می کنند.
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به وجود شش رشته میان رشته ای در این دانشگاه، اعلام کرد: قرآن و اقتصاد، قرآن و حقوق، قرآن و سیاست، قرآن و زبان شناختی، قرآن و مدیریت و قرآن و روانشناسی، شش رشته میان رشته ای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است که در سطح کشور بی نظیر است و بیانگر نگرش بنیادی دانشگاه به علوم روز است.
وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت های فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به مشارکت در برگزاری بخش پژوهشی مسابقات بین المللی قرآن کریم بازمی گردد، عنوان کرد: برگزاری المپیاد قرآن و عترت نیز یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی آموزشی دانشگاه در سطح کشور است که با مشارکت 22 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور برگزار می شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.