سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موضوع هسته‌اي ايران؛ محور رايزني وزير امور خارجه آمريکا با مقامات روس

جان کري،‌ وزير امور خارجه امريکا‌، روز دوشنبه در اولين سفر خود به روسيه بعد از انتخاب شدن به اين سمت وارد مسکو شد اين در حاليست که وي در اين سفر درباره مسائل گوناگون مانند بحران سوريه،‌ انفجارهاي دو ماراتن بوستون،‌ سامانه دفاع موشکي، مسئله هسته اي ايران و بحران شبه جزيره کره گفتگو خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کري در سفر به روسيه با ولاديمير پوتين،‌ رئيس جمهور اين کشور، گفتگو خواهد کرد. 

به احتمال زياد بحران سوريه در راس مسائلي قرار خواهد داشت که وزير امور خارجه امريکا درباره آنها با مقامات روسيه گفتگو خواهد کرد. 

نگراني روس ها از ادامه بحران و جنگ داخلي در سوريه رو به فزوني داشته است. مقامات روسيه درباره حمله اسرائيلي ها به اهدافي در خاک سوريه نيز هشدار دادند. روس ها هشدار دادند اين گونه اقدامات مي تواند دامنه خشونت هاي سوريه را به لبنان نيز بکشاند. 

از سوي ديگر، گزارش هايي درباره استفاده شورشيان سوري از گاز سمي سارين در اين کشور منتشر شده است. اين امر مي تواند به تنش در سوريه هر چه بيشتر دامن زند. 

يکي ديگر از موضوعات مهمي که جان کري در ديدار از روسيه و مذاکرات خود با مقامات روسي دنبال خواهد کرد موضوع همکاري در مبارزه عليه تروريسم است. 

يکي از مسئولان وزارت امور خارجه امريکا گفت مسکو و واشنگتن فصل جديدي از همکاري ها در اين زمينه را آغاز مي کنند. 

جان کري در زماني که نماينده مجلس سناي امريکا بود به روسيه سفر کرده است،‌ اما اين اولين سفر وي در کسوت وزير امور خارجه امريکا به مسکو است. 

با انتخاب شدن دوباره ولاديمير پوتين به رياست جمهوري روسيه در سال ميلادي گذشته، روابط بين مسکو و واشنگتن به تدريج به سردي گراييده است. 

با اين حال،  تحليل گران هشدار داده اند با توجه به اين که نوعي سردي بر روابط روسيه و امريکا حاکم شده است، بعيد به نظر مي رسد پيشرفت ملموسي در روابط دو طرف مشاهده شود. 

وزارت امور خارجه امريکا اعلام کرد جان کري در روز چهارشنبه روانه ايتاليا خواهد شد و با مقامات ارشد اين کشور ديدار و گفتگو خواهد کرد. 


برچسب ها: ایران ، کری ، پوتین ، دیدار ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.