سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعمال سیگار سبب تشدید پرفشاری خون مي شود

از آنجايي كه مصرف سیگار سبب تشدید پرفشاری خون شده بنابراین توصیه مي شود افراد سیگار را ترك كنند.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد با بيان اين كه اثرات مستقیم چربی بر فشارخون هنوز قطعی نیست، اظهارداشت: از آنجا که پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی و عروقی در بیشتر موارد با هم ایجاد می‌شوند و همچنین کاهش مصرف چربی در کاهش وزن موثر است، پس چربی به عنوان یک عامل تغذیه‌ای در ایجاد بیماری موثر است. در بیشتر موارد یک رژیم غذایی با چربی محدود می‌تواند برای پیشگیری و کنترل پرفشاری خون مناسب باشد.

مهديه حاجي ميرزاده همچنين بر مصرف نکردن الکل تاكيد كرد و افزود: مصرف الکل با فشارخون بالا ارتباط داشته و می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

اين كارشناس، کاهش مصرف مواد غذایی حاوی کافئین را در پيشگيري از بروز فشارخون بالا موثر عنوان كرد و متذكر شد: مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای، نوشابه‌های کولا و شکلات سبب افزایش فشارخون می‌شوند و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

وي با اشاره به روشهاي پیشگیری و کاهش فشارخون بر پرهیز غذایی تاكيد و خاطرنشان كرد: افراد از مصرف غذاهای شور از جمله گوشت به شکل نمک سود شده، کنسروی، همبرگری، سوسیس و کالباس به دلیل سطح بالای سدیم آن‌ها، همچنين سبزی‌هایی که در آب نمک کنســرو شده‌اند بايد اجتناب کنند.

اين كارشناس تغذيه در ادامه تصريح كرد: همچنين از مصرف غذاهای چرب و انواع سس‌ها،مصرف چیپس، پفک، خیار شور، ماهی‌های شور و دودی و سایر غــذاهای فرآوری شده که نمک آن‌ها زیاد است باید اجتناب شود.

وي اظهاركرد: پیشگیری و درمان فشارخون موجب کاهش بیماری‌های قلبی عروقی می شود و از مرگ متعاقب آن جلوگیری می كند.

برچسب ها: سیگار ، خون ، فشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.