سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکيد رئيس جمهور چين بر حمايت کشورش از مردم فلسطين

رئيس جمهور چين بر حمايت کشورش از مردم فلسطين تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران رئیس جمهور چین در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت این کشور از مردم فلسطین حمایت می کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه به صورت رسمی از چین دیدار کرد.

در این دیدار که مسائل خاورمیانه بخصوص مناقشه اسرائیل و فلسطینی ها بر آن سایه انداخته بود، شی جینپینگ رئیس جمهور چین گفت این مساله بیش از نیم قرن است که به طول انجامیده است و مردم فلسطین در این مدت رنج های زیادی کشیده اند و یکی از مهم ترین علل بروز مشکلات در خاورمیانه به شمار می آید.

وی تصریح کرد تا زمانی که حقوق مشروع مردم فلسطین و منافع آنان اعاده نشود، صلح بین اسرائیل و فلسطین شدنی نیست و افزون بر این، منطقه نیز روی ثبات و صلح را نمی بیند.

رئیس جمهور چین افزود مساله فلسطین نباید در هیچ شرایطی دور از چشم بماند و همواره باید به عنوان یک موضوع مهم به آن نگاه کرد.

رئیس جمهور چین تاکید کرد حمایت مردم چین از مردم فلسطین جدی و خالصانه است، چین همیشه از آرمانهای به حق مردم فلسطین حمایت می کند. با همه فراز و فرودهایی که در صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها وجود دارد، باور ما این است که امکان تاسیس کشور مستقل فلسطینی وجود دارد مشروط بر اینکه شما نیز تلاش های خود را معطوف صلح کنید و خللی در تلاش های خود ایجاد نکنید.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار گفت راه حل سیاسی تنها و بهترین راه خروج از اوضاع فعلی است و چین هم از این گزینه برای رسیدگی به مساله با گفتگوهای آشتی جویانه و براساس راه حل دو کشوری حمایت می کند.

عباس همچنین از اسرائیل خواست به پیمان های بین المللی پایبند باشد، شهرک سازی را برای ایجاد شرایط لازم برای از سر گیری گفتگوهای صلح متوقف کند.

عباس همچنین تاکید کرد فلسطین نیز به آشتی داخلی و یکپارچگی در این مسیر متعهد است.
وی با تقدیر از نقش چین در موضوع فلسطین ابراز امیدواری کرد این کشور همچنان به نقش خود در فرایند صلح ادامه دهد.

محمود عباس پنجم تا هفتم ماه مه در چین خواهد بود.
برچسب ها: چین ، حمایت ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.