سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش‌ سخنگوی‌ وزارت امورخارجه به محکومیت دو تبعه ایرانی در دادگاه های کنیا

مهمانپرست گفت: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا چه در دولت قبل و چه در دولت جدید کنیا رو به رشد بوده است و انتظار می‌رود با تدبیر و درایت دولت جدید کنیا موضوع به نحو مطلوبی مورد بازبینی و بررسی مجدد و مستقل قرار گرفته و ضمن رفع اتهام از دو تبعه ایرانی از آنان اعاده حیثیت شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص محکومیت دو شهروند جمهوری اسلامی ایران در دادگاه کنیا به حبس ابد اظهار داشت: این دو تبعه جمهوری اسلامی ایران با ویزای معتبر و جهت گردشگری در سال گذشته وارد کشور کنیا شدند و بر اساس یک سناریو و توطئه از پیش طراحی شده و به اتهام واهی در تاریخ 19 ژوئن 2012 دستگیر شدند.

مهمانپرست افزود: این واقعه ناگوار پس از سفر موفق رحیمی - معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران - در خرداد 1391 به کنیا رخ داد و متاسفانه چنین اقداماتی پس از سفرهای موفقیت آمیز مقامات کشورمان به کشورهای دوست توسط بدخواهان و قدرت های استکباری مسبوق به سابقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط بسیار خوب فیمابین دو کشور، ضمن ابراز تاسف و ناخرسندی، این رای ناعادلانه دادگاه را غیر قابل قبول دانسته و خواستار تجدید نظر جدی در آن شد.

مهمانپرست تصریح کرد: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا چه در دولت قبل و چه در دولت جدید کنیا رو به رشد بوده است و انتظار می رود با تدبیر و درایت دولت جدید کنیا به ریاست جناب آقای " اهورو کنیاتا " موضوع به نحو مطلوبی مورد بازبینی و بررسی مجدد و مستقل قرار گرفته و ضمن رفع اتهام از دو تبعه ایرانی از آنان اعاده حیثیت شود.

وی افزود: این موضوع از طریق کانال های دیپلماتیک کشورمان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.