سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده آل‌ اسحاق در نشست تدبير جمهور:

دلیل آشفتگی نظام تربیتی دور شدن از آموزه‌های دینی است

نماینده آل‌ اسحاق كانديداي احتمالي رياست جمهوري گفت: کاهش حقوق معلمان شیوه خوبی نیست چرا که اگر آنها تامین مالی نشوند به آرامش روحی نرسیده و در نهایت نیز موفقیتی حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ "یارمحمدی" نماینده یحیی آل‌ اسحاق در نشست بررسی برنامه‌های ریاست جمهوری با عنوان تدبیر رئیس جمهور که عصر امروز(دوشنبه 16اردیبهشت‌ماه) دوشنبه در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های اصلی ما است، تصریح کرد: آموزش و پرورش تمام مجموعه‌های دیگر را در بر می‌گیرد که در برنامه طراحی شده ما ساختار مهمترین بحث ماست چرا که آل‌ اسحاق بر این باور است که دولت علاوه بر آنکه عهده‌دار بخش سخت‌افزاری است وظیفه هدایت، نظارت و پشتیبانی را نيز به عهده دارد.  
 
وی افزود: باید برنامه‌های آموزش و پرورش تغییر یابد و در این راستا دولت طراح برنامه‌ها بوده و انتخاب مهره‌های مناسب را به منطقه و استان واگذار می‌کند.
 
یارمحمدی با تاکید بر اینکه مردم نقش بسیار مهمی در انتخاب معلم با تجربه و مخلص دارند، اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش باید در مسیر تفکر، تامل و پژوهش قرار گیرد و از محدودیت‌های حفظیات خارج شود.
 
وی دلیل آشفتگی نظام تربیتی را دور شدن از آموزه‌های دینی دانست و افزود: باید در نظام آموزش و پرورش افراد مومن و معتقد وجود داشته باشند.
 
نماینده آل اسحاق در ارتباط با اولویت‌های آموزش و پرورش در تهیه نقشه راه ملی و محتوای آن تصریح کرد: می‌توانیم با بومی‌سازی برنامه‌ها و استراتژی‌های سایر کشورهایی که با ما مشترکات فرهنگی دارند، مشکلات و معضلات آموزش و پرورش کشور را حل و فصل کنیم.  
 
یارمحمدی ادامه داد: ما در یادگیری فعال و استفاده از امکانات جدید در مدارس به بحث نرم‌افزاری توجهی نداشتیم اما باید براساس فرمایشات مقام معظم رهبری به دنبال حل این مسئله باشیم.  

نماينده آل‌ اسحاق در پایان خاطرنشان کرد: کاهش نیروی انسانی برای بهره‌وری اقتصادی می‌تواند فوایدی به دنبال داشته باشد اما کاهش حقوق معلمان شیوه خوبی نیست چرا که اگر آنها تامین مالی نشوند به آرامش روحی نمی‌رسند و در نهایت نیز موفقیتی حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یحیی ، اسحاق ، رئیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.