سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجموعه "حلقه اتفاق" با حضور محمدرضا سرشار رونمایی شد

مجموعه 18 جلدی شعر شاعران جوان، با عنوان «حلقه اتفاق» با حضور «محمد رضا سرشار» رییس حوزه هنری استان تهران و «عباس محمدی» مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران در نمایشگاه كتاب رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عصر ديروز با حضور  «محمد رضا سرشار» رییس حوزه هنری استان تهران و «عباس محمدی» مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران و جمعی از شاعران و هنرمندان از مجموعه 18 جلدی شعر با عنوان «حلقه اتفاق» رونمایی شد.  
محمد رضا سرشار در این مراسم گفت: حلقه اتفاق عنوان طرحی است كه در حوزه هنری استان تهران به مدیریت فاضل نظری و عباس محمدی صورت گرفت.یكی از ماموریت های حوزه هنری استان تهران كه از سالیان پیش آن را دنبال كرده، شناسایی هنرمندان جوان است .  
وی ادامه داد: حوزه هنری استان تهران در جشنواره فیلم 100 نیزبا  هنرمندان جوان همكاری داشته است.  
سرشار افزود:از 18 عنوان مجموعه " حلقه اتفاق" 14 عنوان به چاپ رسیده و در انتشارات سوره مهر به مخاطبان عرضه می شود و 4 عنوان باقیمانده نیز تا ساعاتی دیگر در اختیار علاقه مندان در سوره مهر قرار می گیرد.من تولد این كتاب ها را به شاعران این مجموعه ها تبریك می گویم.  
رییس حوزه هنری استان تهران عنوان كرد: 18 عنوان مجموعه " حلقه اتفاق" آثار شاعرانی چون: امیر اكبرزاده(تمام آدم‌ها یك خواب می‌بینند)، مهرداد افضلی(یك بركه بغض)، سارا جلوداریان(آتش و گلستان)، ناصر حامدی(شب دنباله‌دار)، هادی حسنی(كیفرخواست)، مهدی رحیمی(رأس ساعت سر)، علیرضا‌ رجبعلی‌زاده(زمستان از گریبان تو آیا سر برآورده‌است)، علی سلیمانی(شب‌گریه‌های مولانا)، محمدحسین صفاریان(از پنجره تادیوار)، سینا علیمحمدی(صحن علنی)، آرش فرزام‌صفت(قبلاهای غمگین )، فاطمه قطب(چشمانمان به تاریكی عادت می‌كنند)، سودابه مهیجی(سكوت گفتنی)، عالیه مهرابی(خوشه‌های مینیاتوری)، رضا نیكوكار(خواب مشترك)، عبدالحمید ضیایی(همین معجزه‌های معمولی)، مریم رزاقی(لیلی خانه‌دار) و مژگان عباسلو(از سیب‌ها بپرس) را در بر می‌گیرد.  
 
در ادامه این مراسم عباس محمدی مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران در این رابطه گفت: : مجموعه «حلقه اتفاق» شامل 18 اثر از 18 شاعر جوان متعهد و نام‌آشنای كشور است كه هریك  در 2500 نسخه، به همت حوزه هنری استان تهران و انتشارات سوره مهر منتشرشده است.  
 وی تصریح كرد: این مجموعه با هدف معرفی شعر متعهد جوان به جامعه و به ویژه نسل جوان گردآوری شده است.تعهد و شاعرانگی كه در این شعرها وجود دارد می تواند الگویی برای نسلی باشد كه در آینده می خواهند قدم در عرصه شعر بگذارند و در این وادی قلم بزنند.  
همچنین علی محمدی یكی از شاعران حاضر در مراسم گفت:در حوزه نشر تنگناهای اقتصادی زیادی موجود است و قطعا سوره مهر هم از این تنگناها مستثنا نیست.از جمله گرانی كاغذ را می توان نام برد با این همه این مشكلات سبب نشد تا حلقه اتفاق منتشر نشود./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.