سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري کالا در بندر شهيد بهشتي چابهار

ظرفيت تخليه و بارگيري کالا در بندر شهيد بهشتي چابهار تا پايان امسال افزايش مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ مبارکي معاون استاندار سيستان و بلوچستان گفت: در پي برگزاري کارگروههاي مختلف اقتصادي در زاهدان و اهميت فعال شدن محور ترانزيتي چابهار به ميلک ، بخشي از مرحله اول طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار تا پايان خرداد  اجرا مي شود و تجار مي توانند از ظرفيت فراهم شده استفاده کنند. 

مدير کل بنادر و دريا نوردي استان هم از تحقق کامل مرحله اول طرح توسعه بندر شهيد بهشتي و افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري کالا از 2 و نيم ميليون تن به 6 ميليون تن در سال تا پايان سال 92 خبر داد و گفت: تا خرداد ماه زمينه بهره برداري از يک اسکله 300 متري و پهلوگيري کشتي هاي تجاري بيش از 50 هزار تني در چابهار فراهم مي شود. 

رضواني افزود : برخورداري از 75 درصد تخفيف در هزينه انبار داري و 50 درصد تخفيف در هزينه هاي باربري از سويي و دسترسي راه کوتاه به افغانستان از طريق چابهار در مقايسه با ساير بنادر کشور از مزيت هايي است که رونق تجارت و ترانزيت را براي طرفين به همراه دارد . 

والي ولايت نيمروز افغانستان نيز امروز در بازديد از اسکله هاي بندر چابهار گفت: با اجراي طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار و برخورداري از راه کوتاه دسترسي به افغانستان ، خواسته تجار اين کشور در توسعه روابط تجاري از طريق چابهار بزودي محقق مي شود . 

محمد سرور ثبات افزود: تجار افغاني همواره مشتاق و علاقمند به فعاليت تجاري و ترانزيتي از طريق بندر چابهار هستند و اين بندر مي تواند سهم بزرگي در تجارت با افغانستان ايفا کند . 

وي گفت: کوتاه بودن راه دسترسي و پايين بودن هزينه ها فرصت مناسب براي طرفين است تا در جهت رونق روابط اقتصادي از اين طريق گام بردارند . /عب

برچسب ها: بندر ، کالا ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.