سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فناوری اطلاعات کارشناسان را به روز کرد

نخستین دوره آموزشی مفاهیم اولیه خدمات رگولاتوری فناوری اطلاعات با حضور جمعی از کارشناسان حوزه های مختلف و مرتبط در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سال گذشته و بر اساس ماموریت های مندرج در اساسنامه سازمان در خصوص تنظیم مقررات و صدور پروانه و مجوز در حوزه خدمات فناوری اطلاعات معاونت سیاستگذاری و اعتباری بخش IT در سازمان ایجاد شد.
بنابر این گزارش، در این خصوص و از آنجایی که مباحث مربوط به رگولاتوری در حوزه فناوری اطلاعات از سابقه و قدمت زیادی برخوردار نمی باشد نخستین دوره توجیهی تحت عنوان مفاهیم اولیه خدمات رگولاتوری فناوری اطلاعات از سوی این معاونت برگزار شد.
این گزارش حاکیست، مفاهیم اولیه نظیر تعریف رگولاتوری و تاریخچه آن، نقش و روند رگولاتوری در جهان کارکردهای عمومی و خاص رگولاتور فناوری اطلاعات از جمله موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی محسوب می شود. 
این گزارش می افزاید، از مباحثی که در این دوره از سوی کارشناسان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت می توان به نتایج تجربیات حاصله از تنظیم مقررات در حوزه ارتباطات و مفاهیمی نظیر انواع انحصار و مطالب آن، اهداف و انواع رگولاتور دلایل ایجاد نهادهای رگولاتوری، آزاد سازی و خصوصی سازی اهداف و انواع صدور پروانه و روش های صدور آن سمپوزیوم جهانی رگولاتورها و وظایف عمده رگولاتورها اشاره کرد./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.