سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه عقب نشيني‌هاي واشنگتن و تل‌آويو از خطوط قرمز خود در قبال ايران و سوريه

روزنامه صهيونيستي " يديعوت آحارنوت" در گزارشي با اشاره به ادعاي مقامات اسرائيلي مبني بر اقدام نظامي عليه نيروگاههاي هسته اي ايران، نوشت: گذشت زمان موجب شده تا آمريکا و اسرائيل از خط قرمز خود در قبال موضوع هسته اي ايران بيش از گذشته عقب نشيني کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت ؛ در ادامه اين گزارش آمده است: مقامات اسرائيلي و آمريکايي اختلافات خود را در مورد بحران سوريه و همچنين برنامه هسته اي ايران ناشي از ضعف دموکراسي و نبود راهکارهاي مناسب و عملي سياسي مي‌دانند، اين موضوع نشان مي دهد که آنها همانگونه که در اين موقعيت به موفقيت مطلوب خود دست نيافتند، در ادعاي خود براي اقدام نظامي چه در سوريه و چه عليه برنامه هسته اي ايران نيز شکست خواهند خورد.

واشنگتن و تل آويو هر دو به خوبي از اين موضوع آگاهي داشته و برخلاف آنچه در گفتگوها و تبليغات رسانه اي خود بيان مي کنند، هرگز خواهان درگير شدن در جنگ ديگري در منطقه خاورميانه نيستند.

اکنون و با گذشت حدود دو سال از جنگ سوريه، " بشار اسد" رئيس جمهور قانوني اين کشور و هم پيمانان منطقه‌اي آن نيز به ناتواني غرب و شکست طرحهاي آنان براي براندازي حکومت در دمشق پي برده‌اند.

رژيم صهيونيستي و ديگر هم پيمانانش تلاش مي کنند اين شکست را با تقويت کمک هاي مالي و تسليحاتي خود به تروريست هاي مسلح در سوريه و استعمال سلاح هاي غير متعارف عليه مردم بي گناه سوريه، جبران کنند.

اين ضعف حتي براي شهروندان يهودي ساکن سرزمين‌هاي اشغالي و نيز مردم آمريکا کاملا مشخص شده است . نظر سنجي‌ها نشان مي‌دهد آنها معتقدند دولت‌هايشان بسياري از ناکامي‌هاي سياسي خود را مخفي نگه داشته و تنها بخشهايي از اقدامات خود را بيان مي‌کنند که توفيقي نسبي در آن بدست آورده‌اند . شهروندان آمريکايي در نظرسنجي‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي عنوان کرده‌اند که کاخ سفيد حتي دقيقا نمي‌داند کدام کشور تهديد خارجي براي امنيت آمريکا محسوب مي‌شود و از هيچ يك از جزئيات برنامه هسته اي دولت سوريه خبر ندارد.

آنچه اکنون قابل استناد است شواهدي است که در موقعيت کشورهاي مختلف بخصوص ايران و سوريه ديده مي‌شود . مقامات اسرائيلي با اطمينان اعلام کرده اند که برنامه هسته اي ايران با سرعت در حال پيشرفت و غني سازي اورانيوم نيز در نيروگاهها سير صعودي داشته است، اين غني سازي تا کنون با اهداف صلح آميز انجام گرفته و به گفته رهبري ايران روند غيرنظامي و صلح آميز آن ادامه خواهد داشت.

گزارشات متعدد سازمان بين‌المللي انرژي اتمي (IAEA) و همچنين اطلاعات محرمانه سازمانهاي جاسوسي غربي در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نشان مي‌دهد که اظهارات مقامات اين کشور درباره تمرکز برنامه اتمي بر اهداف پزشکي و توليد انرژي صحت دارد.

اين روزنامه صهيونيستي در انتهاي مقاله خود خاطر نشان کرد: ناتواني واشنگتن و تل آويو در اثبات ادعاي خود در مورد توليد سلاح هسته‌اي در سوريه و ايران همانند همين ادعاي مضحکانه درباره عراق تنها آلتي است براي ادامه خصومت هاي آنان در اين کشورها . دولت آمريکا همواره براي توسعه امپراطوري نظامي خود و به سلطه کشاندن کشورهاي مورد نظر به دشمن خارجي نيازمند بوده است . القاي توهم توليد سلاح هسته‌اي در برخي کشورها که تابعيت بي‌چون و چرا از غرب ندارند مي‌تواند توجيه و پوششي براي جيانات آنها طي سالهاي پياپي باشد.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   

برچسب ها: تل آویو ، آمریکا ، ایران ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.