سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمید شاه آبادی در نشست معاونت هنری وزارت ارشاد:

ساخت وساز اداره تئاتر از حوزه ما خارج است

ساخت و ساز اداره تئاتر از حوزه معاونت هنری خارج شده و این ساختمان در اختیار ما نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، نخستین نشست خبری حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت ارشاد در 16 اردیبهشت ماه در تالار رودکی واقع در تالار وحدت برگزار شد.
شاه آبادی درباره وضعیت ساخت وساز سازمان اداره تئاتر گفت: این مسئولیت از حوزه معاونت هنری خارج شده چرا که ساختمان اداره تئاتر نه به نام و نه در اختیار ماست بلکه این اداره در اختیار معاونت اداری و مالی وزارت ارشاد است و آنها باید اقدامات کافی و لازم را انجام دهند.
وی درباره دلیل برگزار نشدن جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در نیمه اردیبهشت عنوان کرد: این جشنواره قرار بود تا زمان برگزاریش به مهرماه موکول شود اما مسولان ادعا کردند که همان مهر برگزار شود بنابراین به دلیل محدودیت مالی و نبود هماهنگی لازم این جشنواره همان مهرماه و در مریوان برگزار خواهد شد.
وی اجرای نذری نمایش های تئاتر خیابانی را شایعه دانست.

*معرفي جوانان در عرصه موسيقي از اهداف ماست
شاه آبادی عنوان کرد: در حوزه  کمی علاوه بر طرح های جدید بیش از 30 طرح در طی این سه سال کلید زد شده و  این طرح ها تاکنون تا 70 درصد پیشرفت یافته اند که از جمله این طرح ها می توان به هفته هنری استان ها، بنیاد ادبیات نمایشی و.. اشاره کرد.
وی دراین باره تصریح کرد: البته قصد ما این است كه در پایان دولت دهم و در هفته دولت وضعیت تمام این طرحها را مشخص کنیم.
وی در خصوص برنامه های معاونت هنری در سال جدید اظهار داشت: در حوزه مد و لباس ماموریت های متعددی در نظر گرفته شده است که از جمله می ت وان به اقدام جدیدی برای لباس رسمی آقایان اشاره کرد.
شاه آبادی درباره برنامه های حوزه تئاتر در سال جدید بیان کرد: از برنامه های مهم تئاتر درسال جدید می توان به ساماندهی پروانه های نمایشی برای کلیه گروههای تئاتر اشاره کرد که البته 670 گروه تئاتر این پروانه ها را دریافت کرده اند و با ادامه روند آن در امسال تمامی گروههای تئاتری پروانه دائم دریافت خواهند کرد.
شاه ‌آبادی اظهارداشت: در حوزه موسیقی به  دنبال معرفی جوانان هستیم که در زمینه موسیقی اصیل ایرانی فعالیت کنند.
وی ادامه داد: کانون نخبگان فجر را هم در حوزه موسیقی سامان خواهیم داد به طوری که تمام برگزیدگان جشنواره فجر در سال های گذشته به عضویت این کانون دربیایند و جشنواره موسیقی مقاومت هم در زمان قبل خود یعنی 26 مرداد امسال برگزار می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.