سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

امنیت غذایی، سیاست راهبردی جهاد کشاورزی مازندران

اصلاح الگوی مصرف،هم درمصرف کننده و هم در نهاده های تولید و هم در منابع تولید از ملزومات امنیت غذایی است و نقش جهاد کشاورزی در تأمین این امنیت نقش مهمی است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:مازندران در 14محصول اصلی رتبه برتر کشور را دارد که با در نظر گرفتن محصولات فرعی این عدد به 22 محصول می رسد.

عظیمی گفت:ضریب کشت - شاخص بهره وری زمین - در مازندران 35/1 است که در مقایسه با میانگین کشوری(7/0) این ضریب حدود 2برابر است و 5/10درصد ارزش افزوده تولیدات کشاورزی کشور متعلق به مازندران استکه میانگین کشوری آن 5/4% میباشد.

وی تصریح کرد:دام وطیور مزیت نسبی مازندران است وبستر کار دراین بخش کاملاً فراهم است.

عظیمی با اشاره به اینکه زنجیره کامل پرورش طیور در استان مازندران وجود دارد گفت: مرغ لاین فقط در 7 کشور دنیا پرورش داده می شود که یکی از آنها در کشور ایران و در مازندران قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران هزینه تولید طیور را در استان مازندران 10درصد کمتر از سایر استان ها عنوان کرد وافزود:طرح توسعه کیفی وطرح بهبود مدیریت پرورش،دو طرح اساسی در بخش دام و طیور استکه منجر به تولید بیشتر،تلفات کمتر و ضریب تبدیل بالاتر می شود و این طرح ها با برنامه ریزی دقیق در استان درحال پیگیری است.

عظیمی افزود:اصلاح ساختار مرغداری ها نیز یکی دیگر از طرح های محوری است که مصرف انرژی را کاهش داده و ضمن کاهش هزینه منجر به افزایش تولید نیز می شود.

وی تغییر ترکیب گله و اصلاح نژاد دام سبک را از برنامه های بخش دام برشمرد و عدم سرمایه گذاری کافی دربخش کشاورزی را یکی ازمشکلات اساسی این بخش خواند و گفت:در فرآیندهای پس از تولید هم نظیر بسته بندی مشکلاتی وجود داردکه باید در این زمینه کار شود و محصولات کشاورزی مازندران که دارای بهترین کیفیت هستند و با هیچ یک از استان های کشور قابل مقایسه نیستند با بهترین بسته بندی عرضه شود./س

برچسب ها: امنیت ، سیاست ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.