سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی:

حمله رژیم جعلی صهیونیستی به سوریه بازی با آتش است

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به تحولات حساس منطقه از جمله سوریه، هجوم اخیر رژیم جعلی صهیونیستی به سوریه را محکوم و بازی با آتش خواند .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان روز دوشنبه در تهران نحوه پیشرفت و اجرای پروژه های مشترک زیربنایی را با توجه به اراده رؤسای جمهور دو کشور مورد بررسی قرار دادند.

علی اکبر صالحی و رشید مردف همچنین راه‌های گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی ، تجاری ، انرژی ، حمل و نقل و نیز رایزنی و همکاری در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از اینکه روابط سیاسی دو کشور در بهترین حالت قرار دارد، ابراز خرسندی کرد .

وی با اشاره به تماس‌ها و رایزنی‌های مستمر و سازنده مقامات دو کشور در سطوح مختلف، ابراز امیدواری کرد نتیجه دیدارها و مذاکرات مردف در تهران نیز برای دو کشور و دو ملت مفید و سازنده باشد.

صالحی بـا اشاره بـه اینکه تهران دومین شریک تجـاری عشق آبـاد است و می‌تواند شریک مطمئن و قابل اعتماد ترکمنستان باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران و همسایگان متعلق به یک ریشه و شاخه‌های یک درخت تنومند هستند.

وی بـا اعلام آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری‌ها از جمله در حوزه‌های انتقال گاز، برق و حمل و نقل، راه انـدازی قریب الوقوع خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان را اقدامی اثرگذار توصیف کرد که آینده‌ای روشن را برای منطقه نوید می‌دهد.

صالحی با اشاره به تحولات حساس منطقه از جمله سوریه، هجوم اخیر رژیم جعلی صهیونیستی به سوریه را محکوم و بازی با آتش خواند .

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به خطرات تقویت افراط گرایی در منطقه ، گروه‌های افراط‌گرای تروریستی را بی ریشه و بدون پایبندی به هرگونه اصول و ساخته و پرداخته و مورد حمایت برخی قدرت‌ها خواند و نسبت به گسترش و پراکنده شدن این پدیده در کل منطقه و جهان هشدار داد.

رشید مردف نیز در این ملاقات ضمن ابلاغ مراتب احترام رئیس جمهور ترکمنستان گفت: سفر اینجانب به تهران با این هدف است که به مردم دو کشور و جهان مجدداً نشان دهیم که روابط دو کشور بسیار نزدیک و دوستانه است و تماس‌های سطح بـالای دو طرف بیـانگر این است که این روابـط در جهت گسترش منافع دو کشور است.

وی با اشاره به علاقه‌مندی عشق آباد برای گسترش بیشتر روابط سیاسی دوجانبه، تقویت همکاری در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های مشترک و رایزنی و همکاری در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک در عشق آباد را جایگاه مناسبی برای تنظیم ، طراحی و اجرای این مناسبات دانست.

وزیر امور خارجه ترکمنستان با اشاره به پروژه‌های همکاری دو کشور از جمله در بخش گاز، انرژی، برق و حمل و نقل گفت: ترکمنستان راه اندازی خط آهن ایران، ترکمنستان، قزاقستان را بسیار مهم و جدی تلقی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در طول 22 سال استقلال ترکمنستان، همواره در رده‌های اول تبادل تجاری با این کشور بوده است، تأکید کرد: ایران برای ترکمنستان نه تنها یک دوست و همسایه، بلکه شریک تجاری قابل اعتماد است.

مردف با اشاره به تحولات منطقه، تروریسم بین‌المللی را یک تهدید خواند و با تأکید بر اینکه افراط‌گراها منطقه را هدف قرار داده‌اند، گفت: هدف آنها بر هم زدن ثبات منطقه است بنابراین باید برای مقابله با این پدیده همکاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت ایران، امنیت ترکمنستان و امنیت ترکمنستان امنیت ایران است، ضرورت استمرار رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور از جمله در خصوص افغانستان را خاطرنشان کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.