سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

پایان همایش ملی گز با معرفی مقالات برتر در شهركرد

نخستین همایش ملی گز، با معرفی مقالات برتر در دانشگاه علوم پزشكی شهركرد پایان یافت.

در پایان این همایش از سوی هیات داوران، چهار مقاله با موضوع های مختلف پیرامون محصول گز، خوشه های صنعتی و راهكارهای گسترش صادرات و بسته بندی به عنوان آثار برتر معرفی شد و از پدید آوردگان این مقالات تجلیل شد.
در این همایش، همچنین از نمایندگان دستگاههای اجرایی، دانشگاهی، بخش خصوصی، تولید كنندگان و سازمان و نهادهای فعال در زمینه صادرات گز تقدیر شد.
این همایش به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و باحضور معاونان وزیر صنعت، معدن، تجارت، تولید كنندگان و صادر كنندگان گز برگزار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: 84 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد كه 71 مقاله برتر انتخاب شد.
رحمان كرمی افزود: از این تعداد 12 مقاله قرائت شد و 48 مقاله نیز به صورت پوستر در روز همایش ارائه شد.
وی یادآور شد: این مقالات در سه بخش اقتصادی، بهداشت و كیفیت و اجتماعی فرهنگی و در 18 محور قرائت شد.
كرمی اظهار داشت: دستیابی به رویكرد صادراتی علمی برای افزایش تولید و صادرات این محصول از اهداف نخستین همایش ملی گز در شهركرد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این همایش زمینه هم اندیشی صاحبان علم و فن و فعالان حوزه گزسازی، در زمینه ارتقای كیفی محصولات و توسعه بازارهای هدف صادرات را فراهم كرد.
وی افزود: در حاشیه این همایش، از تمبر ملی گز نیز رونمایی شد و این تمبر نمادی از گز و شهر بلداجی پایتخت گز ایران است.
كرمی تصریح کرد: نقش خوشه ها در صادرات گز، بررسی كارایی روش های سنتی و صنعتی تولید، استانداردسازی و بهبود روش های تولید،برند سازی در صنعت گز، نقش فناوری نوین در بهبود كیفی روشهای ارتقای ماندگاری گز، تركیبات، بهداشت و سلامت گز، فرهنگ سازی، اشتغال، پیشینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و گردشگری و سوغات از مهمترین محورهای این همایش بود.
هم اكنون 100 واحد تولید گز سنتی و 23 واحد تولید گز صنعتی در شهر بلداجی فعال است كه به طور میانگین 13 هزار تن گز در این واحد ها تولید می شود.
گز بلداجی، بدلیل كیفیت بالا و مرغوبیت آن بهترین گز ایران است كه علاوه بر تامین نیاز داخلی به كشورهای عربی و اروپایی و حاشیه خلیج فارس نیز صادر می شود./س
برچسب ها: همایش ، ملی ، گز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.