سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

گز استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت تبدیل شدن به یك برند جهانی را دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه بخشی از اقتصاد این استان بر پایه صادرات محصول صنعتی گز است گفت: صنعت گز استان چهارمحال و بختیاری، ظرفیت تبدیل شدن به یك برند جهانی را دارد.

علی اصغر عنابستانی، در نخستین همایش ملی گز در شهركرد افزود: با توجه به ظرفیت استان چهارمحال وبختیاری در این محصول و تبلیغات و بازاریابی كه در این زمینه در كشور انجام شده است، گز استان چهارمحال و بختیاری باید به عنوان یك برند ویژه ایرانی در جهان مطرح شود.
وی اظهار داشت: هم اكنون 100 واحد تولید گز سنتی و 23 واحد تولید گز صنعتی در شهر بلداجی فعال است كه به طور میانگین 13 هزار تن گز در این واحد ها تولید می شود.
عنابستانی، با بیان اینكه در سال گذشته چهار هزار تن گز از استان چهارمحال و بختیاری صادر شد، تصریح كرد: طبق پیش بینی ها باید سالانه 30 هزار تن گز تا سه آینده در استان چهارمحال و بختیاری تولید شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید با عزم جدی به سمتی پیش رفت كه در تولیدات گز در استان چهارمحال و بختیاری برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش گفت: هم اكنون 300 نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر غیر مستقیم در واحد های تولیدی گز بلداجی فعال هستند.
رحمان كرمی افزود: 84 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد كه 71 مقاله برتر انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد ، 12 مقاله در همایش قرائت می شود، چهار مقاله به عنوان ذخیره برتر پذیرش شده و 48 مقاله نیز به صورت پوستر در همایش ارائه می شود.
کرمی تصریح كرد: این مقالات در سه بخش اقتصادی، بهداشت و كیفیت و اجتماعی فرهنگی و در 18 محور تهیه و ارسال شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری افزود: نقش خوشه ها در صادرات گز، بررسی كارایی روش های سنتی و صنعتی تولید، استانداردسازی و بهبود روش های تولید، برند سازی در صنعت گز، نقش فناوری نوین در بهبود كیفی، روشهای ارتقای ماندگاری گز، تركیبات، بهداشت و سلامت گز، فرهنگ سازی، اشتغال، پیشینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و گردشگری و سوغات از مهم ترین محورهای این همایش است. /س
برچسب ها: گز ، برند ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.