سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم برداری با وضوح نانو

محققان با ابداع روش جدید موفق شدند فیلم برداری با وضوح نانو را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ در مطالعه ای که اخیرا در موسسه تحقیقاتی کاريلیون انجام گرفته محققان موفق به اختراع روشی برای تصویر برداری با وضوح در یک محیط مایع در سطح نانو شدند که نتایج بدست آمده برای اولین بار تصویر برداری از فرایندها و اتفاقات را مقیاس نانو و بررسی نانو و ذرات امکان پذیر می سازد.

بنابراین گزارش نانو ذرات بسیاري از مواد ساخته شده، و در اشکال و اندازه های مختلف بدست آمده ولی در مطالعه ای جدید همکاران او تصمیم به ایجاد نانو ذرات طلا به شکل میله ای، ستاره ای با استفاده از روش جدید شدند .

این گزارش می افزاید: این نانو ذرات تقریبا به اندازه یک ویروس است که درمان انواع مختلف سرطان آنها استفاده می شود، در این روش درمانی پس از تزریق نانو ذرات به روشهای مختلف در اطراف تومورها قرار گرفته سپس با استفاده از اشعه مادون قرمز آنها را گرم کرده و باعث از بین  بردن سلول های سرطانی می شود.

با استفاده از روش جدید دانشمندان دو نوع تصویر ساخته که اولین تصویر از ساختار 100000 برابر بزرگنمایی  انجام گرفته که بالاترین وضوح نانو ذرات در یک محیط مایع انجام گرفته است.

تصویر سازی دوم که حدود 23000 بار بزرگنمایی انجام گرفته حرکات گروهی نانو ذرات را در واکنش به پرتوهای الکرتون مانند همان اثرات مادون قرمز در درمان سرطان تصویر سازی شد.

این نانو ذرات رفتاری مانند شن و ماسه داشته که تیم تحقیقاتی در نظر دارد  از این ویژگی ها و سایر ویژگی های نانو ذرات برای نمایش مکانیسم های بیولوژیکی زنده در اینده به کار گیرند./ح
برچسب ها: نانو ، فیلم برداری ، ویروس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.