سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

ارزش افزوده بیش از 200 میلیون دلاری در پالایشگاه بندرعباس

مجری طرح تکمیل و توسعه ظرفیت پالایشگاه بندرعباس گفت: با تکمیل طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس تا پایان سال حداقل سالانه ٢٥٠ میلیون دلار ارزش افزوده در اقتصاد صنایع پالایشی کشور ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس احمد فرزانه افزود: این طرح هم اکنون بیش از ٧٦ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به روند توسعه ای طرح پیش بینی می کنیم عمده واحدهای فرآیندی این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح علاوه بر ایجاد حداقل ٢٥٠ میلیون دلار ارزش افزوده سالانه، کیفیت فرآورده های تولیدی این پالایشگاه به استانداردهای یورو ٤ و ٥ ارتقا خواهد یافت و پالایشگاه بندرعباس در موقعیت ممتازی به لحاظ تولید فرآورده های نفتی قرار خواهد گرفت.

مجری طرح تکمیل و توسعه ظرفیت پالایشگاه بندرعباس گفت: واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز، واحدهای آب، برق و بخار پالایشگاه و تمامی مخازن این طرح تا نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

فرزانه با بیان اینکه این طرح شامل ١٠ تا ١٥ مخزن استوانه ای و ٢ مخزن کروی است افزود: مخازن این طرح ظرفیت ذخیره سازی ٣ میلیون بشکه فرآورده و ٦ هزار مترمکعب فرآورده گازی را دارد.

وی تصریح کرد: طرح تکمیل و توسعه ظرفیت در پالایشگاه بندرعباس در قالب چهار پروژه رفع تنگناهای افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس، افزایش تولید بنزین، توسعه سیستم واردات ـ صادرات فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس و ساخت اسکله‌های جدید نفتی در بندرعباس در حال اجراست.

احمد فرزانه افزود: بیش از ٩٠ درصد کالاهای طرح سفارش گذاری و یا حمل شده است و مابقی آن نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به مشکلات تامین منابع مالی این طرح که موجب ایجاد یک وقفه در اجرای آن شد، تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون نقدینگی پروژه تامین شده است و روند اجرایی طرح در شرایط مطلوبی به سر می برد/س 


برچسب ها: ارزش ، افزوده ، پالایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.