سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانور نظامی 10 روزۀ ترکیه در نزدیکی مرز با سوریه

در بحبوحه ناآرامي‌ها در کشور همسايه سوريه، ترکيه در استان جنوبي آدانا در نزديکي مرز با اين کشور همسايه عربي مانور نظامي برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، ستاد کل ارتش ترکيه در بيانيه‌اي اعلام کرد، اين مانورهاي نظامي ده روزه موسوم به "مانورهاي بسيج يلديريم ۲۰۱۳" از روز دوشنبه آغاز و ۱۵ می(25 ارديبهشت) پايان خواهد يافت.

اين بيانيه افزود، اين مانورها با هدف آزمودن سيستم‌هاي بسيج ارتش و هماهنگي ميان نهادهاي عمومي و نيروهاي ارتش در صورت وقوع هرگونه درگيري احتمالي برگزاري مي‌شود.

12 خودرو زرهي، ۶۰ نيروي آماده باش، برخي عوامل نهادها و سازمان‌هاي دولتي و همچنين شرکت‌هاي حمل و نقل خصوصي در اين مانورهاي شرکت خواهند داشت.

در دوم ماه مي، يک گارد مرزي سوريه در درگيري با شورشيان مورد حمايت خارجيان در مرز سوريه کشته شد و شش تن ديگر زخمي شدند.

ارتش ترکيه در اگوست ۲۰۱۲ ميلادي نيز، چند روز پس از تقويت نيروهاي مرزي‌اش با تانک، پرتابگر موشک و خودروهاي زرهي جنگي، اقدام به برپايي مانورهايي با مشارکت تانک‌هاي اين کشور در نزديکي مرز با سوريه کرد .

بيش از ۲۰ تانک در اين مانورها که در منطقه نوسايبين استان ماردين، حدود دو کيلومتري از مرز سوريه برگزار شد، مشارکت داشتند. هدف اين مانورها که گردان هفتادم مکانيزه ماردين» برگزار کرد، آزمايش سرعت تانک‌ها و قدرت مانور آن‌ها بود .

سوريه مي‌گويد: ترکيه از گروه‌هاي شورشي که عليه دولت دمشق مي‌جنگند، حمايت مي‌کند.

بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در جولاي ۲۰۱۲ ميلادي در مصاحبه با روزنامه ترکيه اي جمهوريت تصريح کرد: "ترکيه انواع حمايت‌هاي تدارکاتي را در اختيار تروريست‌هايي که مردم ما را کشته اند، قرار داده است."

سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.



برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، مانور ، شورشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.