سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساري/

در قلع و قمع بناهای غیرمجاز با کسی تعارف نداریم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران گفت: در قلع و قمع بناهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی با کسی تعارف نداریم.

به گزارش گروه استان هاي باشگه خبرنگاران ، رضا عظیمی در کارگاه آموزشی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی گفت: تأمین امنیت غذایی در شرایط کنونی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای دستیابی به امنیت غذایی، حفظ بستر تولید یکی از ارکان مهم است.

وی افزود: نقش جهادکشاورزی در تولید و تأمین امنیت غذایی، یک نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار بوده و در این زمینه، نوع فعالیت‌های جهادکشاورزی و زحمات در این بخش، ویژگی‌های خاصی دارد چون با بحث امنیت غذایی کشور سر و کار دارد.

این مسئول  ادامه داد: در شرایطی که تحریم‌های سختی علیه کشورمان به اجرا در آمد ما شاهد شکوفایی بخش کشاورزی بودیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران به تنهایی نقش عمده و مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد و لازمه تأمین این امنیت، حفظ بستر تولید و اراضی کشاورزی است، حفظ کاربری اراضی را بسیار مهم و حیاتی برشمرد.

عظیمی گفت: باید یک عزم ملی و استانی برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به وجود آید تا این امنیت همچنان پایدار بماند و همه باید به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا کنند تا جلوی دلالان و سوداگران زمین گرفته شود و حاشیه امنیت برای اینگونه افراد از بین برود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در بخشی از سخنان خود با تأکید بر اینکه در قلع و قمع بناهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی با کسی تعارف نداریم، ادامه داد: همدلی و هم‌افزایی خوبی با دستگاه قضایی به وجود آمده و مراکز جهاد کشاورزی به عنوان خط مقدم تولید وظیفه اولیه و سنگینی در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز دارند و هرگونه تهدید اراضی، ساخت و ساز غیرمجاز را گزارش کنند.

وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست عزم خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز جزم کنند تا امنیت غذایی کشورمان همچنان پایدار بماند./ج1

برچسب ها: کشاورزی ، دلال ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.