سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

از اراضی رها شده و غیرمحصور مشهد عوارض پرداخت می کنند

دریافت عوارض از اراضی رها شده و غیرمحصور در مشهد در شورای شهر مشهد تصویب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  نظریه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری در ارتباط با تغییر نام سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری ظهر امروز در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی سومین دوره شوراهای شهر مشهد به بررسی گذاشته شد.

فاطمه غیور، رئیس کمیسیون خدمات شهری و زیست محیطی شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسهاظهار کرد: فعالیت‌‌های اجتماعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا از این طریق بتوان با انجام اصلاحات ساختار اجتماعی را بهبود بخشید.

وی افزود: تغییر نام سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری به فرهنگی، اجتماعی می‌تواند به ساختارهای اجتماعی پررنگ‌تر بپردازد.

در پایان با رای اعضا تصمیم گرفته شد تا شهرداری کلیات لایحه تغییر نام و اصلاح اساسنامه و مجوز انتشاراتی را ظرف مدت یک ماه تهیه و برای تصویب نهایی به شورای شهر تحویل دهد.

در ادامه نظریه کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری در زمینه الحاق یک مصوبه به عوارض اراضی غیرمحصور و بلااستفاده شهری مطرح و بررسی شد.

سیداسماعیل مفیدی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری اظهار کرد: با توجه به مکاتبه برخی از شهروندان در اعتراض به عوارض اراضی رها شده و همچنین تعاریف علمی بافت پر شهری مبنی بر اینکه باید 70 درصد قطعات در یک بلوک شهری ساخته شده باشد این مصوبه مورد بررسی قرار گرفت.

* دریافت عوارض می‌تواند عامل فشاری برای مالکان اراضی رها شده باشد

در ادامه سید محمد پژمان، شهردار مشهد اظهار کرد: بهره‌برداری نکردن از اراضی رها شده علاوه بر اینکه مزاحمت‌هایی را برای شهروندان ایجاد می‌کند؛ سبب نگرانی‌های امنیتی و مشکلات بهداشتی نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود اراضی رها شده برای مدیریت شهری مطلوب نبوده و دریافت عوارض می‌تواند عامل فشاری برای مالکان باشد.

در پایان این نظریه کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری با حداکثر آراء تصویب شد.

همچنین مقرر شد تا اراضی داخل محدوده شهری که عملیات آماده‌سازی در آنها انجام شده و خارج از بافت پر شهری هستند مشمول این مصوبه نشوند/س 

برچسب ها: دریافت ، عوارض ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.