سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اساتید، تربیت را جزء جدا ناپذیر تعلیم تلقی کنند

تنظیم و تربیت از سوی اساتید دانشگاه امری مهم تلقی می شود که نباید از سوی متولیان آموزش به خصوص اساتید دانشگاه نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ حجت السلام اصغر رکوفیان، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در جمع اساتید و نخبگان این دانشگاه و خانواده های اساتید در گذشته که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم گرد هم آمدند افزود: در زمان بررسی مقوله تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و... سوالهای متعددی به ذهن خطور می کند، که پاسخگویی به آنها بیانگر مفهوم واقعی آموزش به دانش پژوهان تلقی می شود.

وی در ادامه و با ذکر سوالاتی نظیر اینکه آیا معلم همان مربی است؟ معلم می تواند مربی باشد؟
فرق تعلیم و تربیت چیست و... اظهار داشت: چرا گاهی اوقات با گذراندن مقاطع بالای آموزشی تحصیلات تکمیلی و PHD و... تربیت نمی بینم.

حجت السلام اصغر رکوفیان تصریح کرد: معلم به مثابه باغبانی است که همواره بايد در تب و تاب شکوفایی غنچه ها باشد و اندکی غفلت آنان را پژمرده می سازند پس تربیت نیز تنها سر کلاس درس نیست بلکه امری پیوسته است و رساندن خلق خدا به خداوند است.

وی ضمن بر شمردن جایگاه رفیع معلم گفت: اساتید دانشگاه علاوه  بر تعلیم باید تربیت را که همان محبت، همدردی، گذشت، همدلی، همراه سازند./ح
برچسب ها: اساتید ، تعلیم ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.