سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسان بهاي جهاني نفت؛

درگيري ميان سوريه و رژيم صهيونيستي تاثير گذار در بازار نفت/افزايش بهاي نفت برنت به 105 دلار

حمله هوايي رژيم صهيونيستي و بيم سرمايه گذاران از افزايش تنش در خاورميانه به افزايش بهاي نفت در بازار آسيا منجر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از رويترز؛ بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين براي تحويل در ماه ژوئن با نود و شش سنت افزايش به نود و شش دلار و پنجاه و هفت سنت در هر بشکه رسيد و بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در زمان مشابه با هشتاد و چهار سنت افزايش به صد و پنج دلار و چهل و پنج سنت رسيد.

"کلي تئو" تحليلگر اقتصادي معتقد است بهاي نفت خام تا زمان آرام شدن تنش ها در خاورميانه که پيرامون درگيري سوريه شکل گرفته و سبب نگراني معامله گران نفتي است همچنان بالا خواهد ماند.

رژيم صهيونيستي روز گذشته نيز در کمتر از چهل و هشت ساعت از نخستين حمله خود به سوريه دومين حمله را به نزديک دمشق انجام داد.

بر اين اساس يکي از مشئولان اين رژيم که خواست نامش فاش نشود مدعي شد اين حمله‌ها را با هدف جلوگيري از انتقال سلاح به حزب الله لبنان انجام مي دهد.

بهاي نفت خام هفته گذشته نيز تحت تاثير کاهش غير منتظره بيکاري در آمريکا در ماه آوريل و دلگرم شدن بازار  نسبت به دورنماي ميزان مصرف نفت خام در اين کشور سير صعودي يافت و هم اينک تحت تاثير تحولات ژئوپليتيک منطقه خاورميانه در روزهاي اخير بهاي نفت خام همچنان رو به افزايش است.

برچسب ها: بها ، نفت ، افزایش ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.