سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

آگاهی بیشترماماها نسبت به وظایف خود منجر به کاهش خطاهای پزشکی می شود

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: آگاهی واشراف بیشتر ماماها نسبت به آیین نامه ها ،وظایف و اختیارات قانونی خود تا حدود زیادی منجر به کاهش خسارات وخطاهای پزشکی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج، ˈکامروز امینیˈ در جمع ماماهای نمونه کهگیلویه وبویراحمد افزود: بیشترین میزان پرونده های تخلفاتی پزشکان و حوزه سلامت در استان مربوط به ماماها و بخش زنان و زایمان است.
وی بیان کرد: دلیل اصلی دررشد این میزان پرونده وافزایش روز افزون شکایات مردمی از این قشر ناشی از آگاهی نداشتن و عدم اشراف کامل نسبت به قوانین ، مقررات و شرح وظایف آنها است.
وی کار ماما را وظیفه ای مهم، ظریف و حساس دانست و گفت: پرونده های متعددی مربوط به سقط جنین نوزادان به اداره کل پزشکی قانونی ارجاع داده شده که اگر چه تحقیقات و بررسی های انجام شده صحت بی گناهی ماما را تایید کرده ولی سهل انگاری ماما در عدم اخذ رضایت نامه ، موجب بروز مشکلات حقوقی و قضایی برای وی شده است.
امینی اظهار کرد: سقط جنین یک نوزاد خود شرایط ویژه ای را می طلبد و هر کسی نمی تواند بدون هماهنگی با پزشکی قانونی اقدام به انجام این کار کند.
وی گفت: از جمله شرایط و مقتضیات لازم برای انجام سقط جنین یک نوزاد زمانی است که تولد آن فوت مادر یا معلولیت جسمی برای کودک را به همراه داشته باشد.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: اخد رضایت و برائت بیماران و یا خانواده های آنان ، کمک به بیماران اورژانسی و مستند سازی پرونده های پزشکی از مهمترین موارد و دستورالعمل های لازم برای پزشکان، پرستاران و ماماها در سطح بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی است.
وی برلزوم آگاهی بیشتر کادر پزشکی و زیرمجوعه های حوزه سلامت نسبت به قوانین و مقررات و وظایف محوله خود تاکید کرد و افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان آماده است تا قوانین و آیین نامه های لازم در این راستا را در اختیار متقاضیان ودانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهد./س

برچسب ها: ماما ، خطا ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.