سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشخیص مهمترین اصل مشترک در بین تمام رشته های دندان پزشکی است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:اگر تشخیص درست باشد، می توان به موقع و به نحوی مطلوب بیماران را درمان کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر عباس دلورانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر اجرایی  پنجاه و سومین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران در نشست خبری این کنگره بیان داشت: همواره اختلاف نظرهایی در بین دندانپزشکان در زمینه تشخیص و درمان بیماری ها وجود دارد، که در این کنگره برخی از این موارد مطرح و جوانب مختلف این اختلاف نظرها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره افزایش سطح علمی و به روزرسانی دانش دندان پزشکان کشور و بررسی چالش های تشخیصی در حوزه دندان پزشکی است.

دلوراني با بیان اینکه 12 کمیته تحت نظارت کمیته اجرایی در این کنگره فعالیت میکنند گفت:امسال اولین جشنواره دانشجویی را در کنار کنگره برگزار میکنیم که در آن پانل های مخصوص دانشجویان و مسابقات دانشجویی نیز برنامه ریزی شده است.همچنین شاهد برگزاری جشنواره شهید دکتر هدایت در کنار کنگره نیز خواهیم بود.

متخصص ریشه دندان همچنین  به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری های دندانی اشاره کرد واذعان داشت : شایع ترین مشکل در حوزه دندانپزشکی در کل دنیا مشکل پوسیدگی دندان ها ست که دراین زمینه فعالیت زیادی در کشور ما صورت نگرفته و افراد در سنین مختلف به طور متوسط از یک تا 20 دندان پوسیده دارند.

وی تصریح کرد: یک سیاست بهداشتی با رویکرد پیشگیری از پوسیدگی های دندانی و افزایش سطح فرهنگی عموم مردم جامعه باید در این زمینه اتخاذ و پیگیری شود.

یاد آور میشود:پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندان پزشکی ایران 23 لغایت 27 اردیبهشت  جاری با حضور بیش از 3000 نفر شرکت کننده و با ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه دندانپزشکی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی در محل سالن برج میلاد تهران برگزار می گردد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.