سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور کره جنوبي به واشنگتن مي رود

آمريکا و کره جنوبي به مناسبت شصتمين سال همپيماني دو کشور بيانيه مشترکي را صادر خواهندکرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اوري رانگ نيوز  ؛  «پارک گئون هيه» رئيس جمهور کره جنوبي هفته جاري سفر شش روزه خود را به آمريکا شروع خواهد کرد و در آن جا براي اولين بار از زمان شروع رياست جمهوري خود با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا ديدار و گفتگو خواهد کرد. يکي از محورهاي مذاکرات سران جمهور آمريکا و کره جنوبي صدور بيانيه مشترکي به مناسبت شصتمين سالگرد همپيماني ميان دو کشور است.

يوح جين جو خبرنگار شبکه تلويزيوني اوري رانگ نيوز در گزارشي در اين خصوص گفت سران جمهور آمريکا و کره جنوبي در ديدار خود در واشنگتن بيانيه مشترک شصتمين سالگرد همپيماني دو کشور را هفتم ماه مه امضا خواهند کرد.سخنگوي رياست جمهوري کره جنوبي در کنفرانسي خبري اعلام کرد بيانيه مشترک سران جمهور کره جنوبي و آمريکا شامل طرح هايي براي توسعه بيشتر روابط دو کشور در دهه هاي آينده خواهد بود. 

بر اساس اين گزارش، سفر شش روزه رئيس جمهور کره جنوبي به آمريکا که اولين سفر خارجي وي محسوب مي شود فرصتي براي توسعه و تقويت همکاري دولت هاي دو کشور در بخش سياست ها است. انتظار مي رود که موضوع کره شمالي مهم ترين محور مذاکرات سران جمهور آمريکا و کره جنوبي در واشنگتن باشد. از دوازدهم فوريه که کره شمالي سومين آزمايش هسته اي خود را انجام داد تنش در شبه جزيره کره روز به روز تشديد شده است. انتظار مي رود پارک گئون هيه و باراک اوباما راه هاي موثر مقابله با اقدامات و مواضع تحريک آميز کشور کمونيست کره شمالي را هم بررسي کنند. دو طرف همچنين موضوع به تعويق انداختن انتقال مسئوليت عمليات دوران جنگ را به سئول تا سال دو هزار و پانزده بررسي خواهند کرد.

رئيس جمهور کره جنوبي خواهان اجراي جدول زماني است. اما در پي تهديدات اخير کره شمالي وي مواضع محتاطانه تري در خصوص انتقال مسئوليت عمليات دوران جنگ از آمريکا به سئول اتخاذ کرده است. احتمالا وي از اوباما درخواست خواهد کرد که تضميناتي را در خصوص استفاده صلح آميز کره جنوبي از انرژي هسته اي ارائه کند. 

بر اساس اين گزارش، همچنين قرار است رئيس جمهور کره جنوبي در سفر به آمريکا در نشست کنگره اين کشور سخنراني کند. احتمالا وي در اين سخنراني بر مساله کره شمالي تمرکز خواهد کردکه بزرگترين نگراني براي آمريکا و کره جنوبي محسوب مي شود. رئيس جمهور کره جنوبي در اين سخنراني طرح خود را براي مقابله با پيونگ يانگ ارائه خواهد کرد و از مقامات آمريکايي درخواست خواهد کرد که از اين طرح حمايت کنند.

برچسب ها: کره ، آمریکا ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.