سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

اجرای طرح زراعت چوب در یکصد هکتار از سطح خراسان شمالی

طرح زراعت چوب در 100 هکتار از سطح خراسان شمالی اجرا شد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی صابری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:در سال گذشته در راستای طرح توسعه زراعت چوب 54 هکتار از اراضی متقاضیان با تحویل نهال رایگان و 46 هکتار با استفاد ه از تسهیلات بانکی تحت کشت گونه سریع الرشد صنوبر قرار گرفت.

وی افزود:در راستای طرح ملی توسعه کشت زراعت چوب با استفاد ه از تسهیلات بانکی بخش کشاورزی،تاکنون 66 فقره پرونده در سطحی بالغ بر 166 هکتار در سطح استان به بانک عامل "بانک کشاورزی " معرفی شده است و در سال گذشته از مجموع طرح های معرفی شده به بانک 22 طرح در سطح 46 هکتار مصوب و با اعتبار بالغ بر دو هزار و 140میلیون ریال اجرا شد .

صابری خاطرنشان کرد:طرح توسعه کشت زراعت چوب یکی از طرح های ملی بوده که با هدف تولید چوب جهت کاهش بار بهره برداری از سطح جنگل های کشور اجرا می شود .

صابری اثرات اجرای این طرح را جنگل کاری به منظور احیاء و توسعه جنگل در جهت حفظ محیط زیست و تامین هوای سالم و پاک،تامین بخشی از چوب مورد نیاز استان،کاهش وابستگی به جنگل های شمال در راستای تامین چوب،افزایش درآمد حاصله در واحد سطح برای بهره برداران عنوان کرد ./س

برچسب ها: اجرای ، طرح ، زراعت چوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.